| کد خبر: 187405 |

راه‌اندازی نخستین شناور تفریحی کاتاماران ساخت داخل در بابلسر

ظرف یک سال آینده نخستین شناور تفریحی کاتاماران ساخت داخل با ظرفیت 180نفر و سرمایه گذاری پنج میلیارد تومانی بخش خصوصی در آب های شهرستان بابلسر راه اندازی خواهد شد.

تین نیوز

ظرف یک سال آینده نخستین شناور تفریحی کاتاماران ساخت داخل با ظرفیت 180نفر و سرمایه گذاری پنج میلیارد تومانی بخش خصوصی در آب های شهرستان بابلسر راه اندازی خواهد شد.

بخش خصوصی در امر توریسم دریایی دریای خزر اظهار داشت: هر ساله از اول نوروز تا اواخر مهر ماه به گردشگران ورودی به بابلسر انواع خدمات تفریحات دریایی را ارائه می دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، نادر حاجی صادق نژاد، افزود: مجموعه تفریحات دریایی گلفام در حال حاضر با هشت فروند پاراسل و قایق های تفریحی تندرو با ظرفیت هشت نفر و نیز شناور تفریحی 21 نفره به گردشگران ورودی به بابلسر خدمات رسانی می کنند.

وی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: در حال برنامه ریزی های گسترده جهت توسعه فعالیت های توریسم دریایی در محل اسکله مجموعه هستیم که از جمله مهمترین این برنامه ها، افزوده شدن یک فروند شناور کاتاماران است.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریای خزر، عنوان کرد: اسکله تفریحی این مجموعه در رودخانه بابلسر واقع شده است.

وی خاطرنشان ساخت: این کشتی تفریحی برای اولین بار در کشور، توسط یک شرکت داخلی ساخته می شود که البته قالب آن از کشور ایتالیا وارد شده است.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم دریایی دریای خزر، یادآور شد: طول بدنه این شناور 22 متر و عرض آن 10 متر است که در دو طبقه ساخته خواهد شد.

به گفته حاجی صادق نژاد، شناور کاتاماران مذکور که با کاربری تفریحی در دست ساخت است، پس از ساخت ظرفیت حمل 180 نفر گردشگر را خواهد داشت.

وی خاطرنشان ساخت: این کشتی تفریحی قابلیت این را دارد که سه مایل از آب های ساحلی دور شود و تورهای گشت دریایی برگزار کند.

وی در ادامه اذعان داشت: مدت زمان سفر با کشتی کاتاماران در آب های دریای خزر واقع در شهرستان بابلسر، دو تا سه ساعت خواهد بود که بدون شک مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.

مدیر مجموعه تفریحات دریایی گلفام بابلسر، یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این شناور کاتاماران ظرف یک سال آینده آماده بهره برداری در دریای خزر خواهد بود.

وی هزینه ساخت این شناور تفریحی را بین چهار و نیم تا پنج میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای ساخت این شناور از تسهیلات بانکی استفاده نشده است.

شهرستان ساحلی بابلسر یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استان مازندران است که به دلیل دارا بودن اسکله های تفریحی متعدد در سراسر ساحل این شهرستان، از قابلیت زیادی در توسعه توریسم دریایی دریای خزر برخوردار است.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.