| کد خبر: 241042 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

تاکید بر رونق ترانزیت با مشارکت بخش‌ خصوصی

نشست مشترک مدیرعامل و اعضای سازمان بنادر و دریانوردی با فعالان جامعه دریایی و بندری با هدف توسعه ظرفیت‌ها و استفاده از فرصت‌های اقتصادی و تجاری در حوزه ترانزیت دریایی برگزار شد.

تین نیوز

نشست مشترک مدیرعامل و اعضای سازمان بنادر و دریانوردی با فعالان جامعه دریایی و بندری با هدف توسعه ظرفیت‌ها و استفاده از فرصت‌های اقتصادی و تجاری در حوزه ترانزیت دریایی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی ؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست که نمایندگانی از شرکت‌های کشتیرانی، پایانه‌داران بنادر، شرکت‌های رده‌بندی و بازرسی، اتاق بازرگانی و سرمایه‌گذاران در بنادر حضور داشتند، از برنامه‌ریزی گسترده و جدی سازمان بنادر در حوزه توسعه و آموزش تخصصی نیروی انسانی دریانورد خبر داد.

بیشتر بخوانید:

آیا فانوس دریایی بندر آستارا خاموش می‌شود؟

آمادگی بنادر گیلان برای رونق ترانزیت کانتینری با بندر آکتائو

درخواست قزاقستان برای ترانزیت کالاهای خود از بنادر ایران

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل دریایی در ایران، تحت تاثیرات منفی تحریم‌های ظالمانه، دچار عقب‌افتادگی شده است، تاکید کرد: به رغم کمک نخبگان دریایی، چرخ فعالیت‌های دریایی و دریانوردی در کشور هرگز دچار لنگی و توقف نشده، اما باید بپذیریم که حمل‌ و نقل دریایی در ایران، همگام با دنیا پیش نرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طراحی و تعریف مدل بازرگانی و تجاری برای رونق ترانزیت در کشور را موضوع جدی برای حوزه تجاری و اقتصاد کلان دانست و گفت: این سازمان از هرگونه ارتباط تجاری بین مجموعه بخش خصوصی فعال در تجارت دریایی با بازرگانان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر در حوزه بندری و دریایی، برنامه‌ریزی جامعی را در دست تهیه و تدوین دارد، خاطر نشان کرد: افزایش توان و ظرفیت ناوگان دریایی ، یک ایده و تصمیم زیربنایی و استراتژیک است که به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم.

صفایی از سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در حوزه کشتی‌های رو-‌‌رو برای دریای خزر خبر داد و تاکید کرد: اولویت ما توسعه کشتیرانی با تقویت حمل‌و نقل داخلی است و با خطوط کشتیرانی خارجی در صورتی که با خودشان ارزش ‌افزوده برای اقتصاد ایران آورده باشند و شریک ایرانی داشته باشند، همکاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی بانکرینگ را به طور جدی در دست پیگیری داریم گفت:  درصدد هستیم به سرعت، دستورالعمل بانکرینگ را با همکاری وزارت نفت، اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر، تفویض اختیار بیشتر به مدیران بنادر را یکی دیگر از برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان برشمرد و گفت: برای افزایش ظرفیت سوخت‌رسانی در بخش سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی در حال برنامه ریزی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تکیه ما در سناریوهای مختلف تجاری، استفاده از توان و ظرفیت‌های دریایی داخلی است، گفت: مجموعه حمل‌ونقل دریایی در ایران برای انجام فعالیت‌ اقتصادی در هر سناریویی آمادگی دارد و تلاش می‌کنیم در هر شرایطی زیرساخت‌ها و روبناهای تجاری و دریایی کشور را متناسب با مدل بازرگانی مطلوب توسعه دهیم.

صفایی همچنین از تزریق وجوه‌اداره شده سازمان بنادر برای ساخت کانتینرهای استاندارد ایرانی خبر داد و بر تلاش شبانه‌‌روزی سازمان بنادر برای رفع‌ورجوع مشکلات مشتریان، ذی‌ نفعان بندری و دریایی و بخش‌‌های خصوصی فعال در بنادر تاکید کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی ، فعالان دریایی و بندری در این نشست کاری، افزایش هزینه‌های تمام شده حمل‌ونقل، فرسودگی تجهیزات، افزایش هزینه سوخت شناور ها، کمبود شدید کانتینر ، کمبود سوخت کم‌ سولفور، عدم تامین تجهیزات، بازنگری قرادادهای سرمایه‌ گذاری، معضل ترافیک بندری و مجوزهای دست‌وپاگیر و بعضا سخت‌گیرانه را از جمله مهم‌ترین مشکلات‌خود برشمردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بحث رشد توان ناوگام حمل و نقل کشتی در دریای خزر و ظرفیت بنادر این دریا به صورت جدی تری باید پیگیری شود !!! دریای خزر از مزیت ترانزیتی و صادراتی برخوردار است که تا امروز به آن توجه لازم صورت نگرفته است !!! در حالی که می توان با توجه به این پهنه آبی سطح درآمدزایی از صادرات را به صورت قابل توجهی بالا برد !!! کشورهای حوزه cis و روسیه می توانند مقاصد صادراتی و مشتریان ترانزیتی ایران در خزر باشند !!!! قدرت دهی به کشوری مانند روسیه این نوید را بدهد که می تواند با استفاده از بنادر ایران 25 میلیون تن سالانه به هند صادرات زغال سنگ داشته باشد با قیمتی مناسب تر برای ترانزیت !!!