| کد خبر: 240656 |

◄ آمادگی کامل سازمان بنادر برای اجرای سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱/

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی کامل این سازمان برای اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

تین نیوز

حسین عباس‌نژاد با اشاره به اجرای طرح تسهیل سفر‌های دریایی در نوروز ۱۴۰۱ گفت: طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز یکی از فعالیت‌هایی است که همواره از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای اجرای هرچه بهتر سفرهای دریایی مد نظر قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: به صورت کلی اجرای ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در این زمینه ورود می‌کند.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به اینکه مطابق کنوانسیون بین المللی جست و جو و نجات دریایی (SAR مقوله جست و جو و نجات دریایی) از سوی این سازمان در دستورکار قرار دارد، عنوان کرد: طرح جست‌وجو و نجات دریایی مطابق دستورالعمل در استان‌های ساحلی اجرا می‌شود و در این دستورالعمل وظایف دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف از جمله دریابانی، سازمان حفاظت محیط زیست، مناطق آزاد، میراث فرهنگی و امور گردشگری و...تعریف شده است.

عباس‌نژاد با تشریح دیگر اقدامات مهم سازمان بنادر در راستای انجام هرچه بهتر سفرهای دریایی و گردشگری دریایی، گفت: تعمیرات و نگهداری از اسکله‌ها، شناسایی شناورها و مسیرهای مجاز دریایی، نصب علائم کمک ناوبری و بازرسی متمرکز از شناورهای مسافری و گردشگری از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز انجام نشد، افزود: امسال خوشبختانه شرایط متفاوت است و منتظر تصمیم و ابلاغ ستاد ملی کرونا در رابطه با صدور مجوز انجام طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۱ هستیم.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در شرایطی که این طرح طی ۲ سال گذشته مدنظر قرار نگرفت اما سازمان بنادر و دریانوردی حتی در رابطه با جابجایی یک مسافر بومی نیز خود را مسئول می‌دانست و با همان منابع و نیروی انسانی، شرایط را برای انجام سفرهای دریایی فراهم کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عباس نژاد با تاکید بر آمادگی کامل سازمان بنادر و دریانوردی با پتانسیل حداکثری به منظور استفاده از اسکله‌ها و پایانه‌های مسافری و گردشگری دریایی، گفت: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در حوزه دریایی و بندری به منظور انجام هرچه بهتر طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ که از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا فروردین ماه ۱۴۰۱ خواهد بود، در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و صرفا در انتظار صدور مجوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.