| کد خبر: 239990 |

بندر کاسپین تسهیل گر روابط تجاری کریدور شمال-جنوب

دبیر کل انجمن کشتیرانی ایران با اشاره به نقش تسهیل گری بندر کاسپین در کریدور شمال، جنوب، گفت: راه آهن حلقه مفقوده و نیاز ضروری زنجیره تأمین و ترانزیت کالا در منطقه است.

تین نیوز

مسعود پل مه اظهار کرد: در بندر کاسپین چشم اندازی از یک فعالیت بسیار مهم در حوزه خدمات بندری وجود دارد و ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های موجود و تجهیزاتی که در آینده اضافه می‌شود نوید بخش وجود یک بندر نسل سوم با ظرفیت‌های ویژه در گیلان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: با توجه به فعالیت‌های بازرگانی کشور یکی از اهداف توسعه لجستیکی این بندر توسعه ترانزیت در خصوص کالاهایی است که می‌توان به عراق و ترکیه انتقال داد.

پل مه با اشاره به ضرورت راه اندازی کریدور شمال - جنوب با توجه به مزیت‌های قابل توجه آن برای اقتصاد کشور و نقش بندر کاسپین در رونق این کریدور، ادامه داد: بندر کاسپین به دلیل امتیازات ویژه در خصوص ترخیص کالا و تعرفه‌ها می‌تواند در بخش توسعه‌ای برای دست یافتن به حداقل‌های ممکن در تسهیل روابط تجاری کریدور شمال جنوب خدمات قابل توجهی را به اقتصاد داخلی ارائه نماید.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اضافه کرد: با وجود اینکه رویکرد اصلی کریدورشمال- جنوب بر اساس ترانزیت کالا است ولی می‌توان در کنار آن به واردات و صادرات کالای کشور در بندر کاسپین توجه کرد.

وی راه آهن را حلقه‌های مفقوده زنجیره تأمین کالا و توسعه اقتصادی منطقه بر شمرد و تصریح کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب جاده‌های کشور و همچنین هزینه بالای حمل کالا در حمل و نقل جاده‌ای، در صورت توسعه حمل و نقل ریلی، می‌توان شاهد فعالیت نوین لجستیکی در گلوگاه‌های اقتصادی بود.

پل مه، اضافه کرد: در صورت اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای اقتصاد منطقه، این بندر می‌تواند به عنوان یک بندر نسل سوم در کریدور شمال جنوب نقش آفرینی کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.