| کد خبر: 239409 |

نخستین نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد

نخستین نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بنادر و دریانوردی با رویکرد ارتقای ظرفیت ملی حمل و نقل دریایی و حل مشکلات راهبردی صنعت دریانوردی، با حضور علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل، اعضای هیئت عامل، مدیران و فعالان جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد.

تین نیوز

نخستین نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بنادر و دریانوردی با رویکرد ارتقای ظرفیت ملی حمل و نقل دریایی و حل مشکلات راهبردی صنعت دریانوردی، با حضور علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل، اعضای هیئت عامل، مدیران و فعالان جامعه دریایی و بندری کشور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، علی اکبر صفایی در این نشست با بیان اینکه رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی، به کارگیری دانش و تجارب همه نخبگان، خبرگان، فعالان و صاحب نظران حمل‌ و نقل و اعضای جامعه دریایی و بندری کشور، برای دستیابی به گشایش‌ های بزرگ در این حوزه گسترده در یک زمان کوتاه است، تاکید کرد: مهم ترین مباحث راهبردی و مبتلا به صنعت حمل‌ و نقل دریایی و بندری کشور، در جلساتی منظم، طرح و چاره اندیشی شده و فارغ از پیچ و خم‌های نظام بوروکراسی، پیگیری و اجرا خواهد شد.

معاون وزیر راه، با تاکید بر اینکه وظیفه ما هدایت و راهبری سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر اصلی خود است، یکی از مهمترین چالش‌های صنعت حمل‌ و نقل کشور را نیروی انسانی و لزوم تربیت نیروی متخصص در حوزه دریایی و بندری عنوان کرد و گفت که در این خصوص راهکارهایی در دست پیگیری و اجرا است.

مدیرعامل سازمان بنادر، بررسی اهداف راهبردی 6 ماهه سازمان بین‌المللی دریانوردی( IMO) و دستیابی به موضع درست در این خصوص را یکی دیگر از اهداف تشکیل هیات اندیشه ورز عنوان کرد و افزود: بررسی اهداف راهبردی سازمان بین‌المللی دریانوردی‌ قاعدتا به هیات‌های ایرانی کمک خواهد کرد تا در تصمیم‌ سازی‌ها و جلسات آیمو در ابعاد جهانی، با موضع‌ گیری دقیق تری شرکت کنند.

وی تقویت بخش خصوصی را یکی از رویکردهای جدی دولت و سازمان بنادر برشمرد و افزود: اگرچه سازمان بنادر و دریانوردی از بعد از انقلاب اسلامی، عمده کارها و فعالیت‌ های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده و برای ارتقای بخش خصوصی همواره پیشگام بوده است، اما در شرایط کنونی لازم است تا همه ظرفیت‌ها در دولت و مجلس، برای حمایت از تاسیس شرکت‌ های توانمند در حوزه خدمات بندری به کار گیریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.