| کد خبر: 239289 |

پرونده مشکل تردد دریایی خارگ، خاک می‌خورد

"باید هر جور شده خودم را به بوشهر برسانم؛ لغو این سفر برایم سنگین تمام خواهد شد" این قصه تکراری ساکنان قهرمان جزیره خارگ است که ارتباط‌شان با مرکز استان بسته به وضعیت دریا است.

تین نیوز

باید هر جور شده خودم را به بوشهر برسانم؛ لغو این سفر برایم سنگین تمام خواهد شد" این قصه تکراری ساکنان قهرمان جزیره خارگ است که ارتباط‌شان با مرکز استان بسته به وضعیت دریا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، آسمان باریدن گرفته و در محدوده دریایی جزیره خارگ تردد بین بنادر بوشهر، گناوه و خارگ لغو اعلام شده است" این تیتر تکراری به ویژه در روزهای بارانی جزیره خارگ است که بارها و بارها وعده پایان مشکل ترددهای دریایی‌شان داده شده است.

شاغلان شرکت‌های نفتی و پتروشیمی و ساکنان بومی جزیره خارگ برای جابه‌جایی و تامین مایحتاج موردنیاز خود از بندر گناوه راهی این جزیره می‌شوند، اما در زمینه ناوگان حمل و نقل دریایی از دیرباز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

گاهی دریا خراب است (مساعد نبودن وضعیت جوی) و گاهی شناورهای فرسوده. در این مواقع خارگی‌ها مجبورند با استفاده از قایق های صیادی و باری که خطرات زیادی به‌دنبال دارد، جابه‌جا شوند.

برخی از وعده مسئولان برای حل مشکل تردد دریایی خارگ

۲۱ بهمن ۱۳۹۹: عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر گناوه دیلم در مجلس شورای اسلامی درخصوص نشست فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مردم جزیره خارگ سال هاست که با مشکلات تردد در مسیر بوشهر و گناوه مواجه هستند و این مشکل باید به صورت اصولی و برای همیشه برطرف شود. در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صحبت کردیم و آقای وزیر تاکید کرد این مشکل با همکاری سازمان بنادر حل بشود. مذاکراتی هم با شرکت پایانه های نفتی صورت گرفته است که با همکاری بین سازمان بنادر و نفت و استقرار کشتی مسافربری در خور شأن مردم مشکل تردد دریایی حل شود.

۷ بهمن ۱۳۹۹: محمد تقی ایرانی، معاون استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات تردد دریایی مردم جزیره خارگ گفت: تامین شناور مسافری برای تردد دریایی مردم جزیره خارگ در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در این راستا باید با پرداخت یارانه بلیت این مشکل برطرف شود.

۲۳ مرداد ۱۴۰۰: ناصر ابراهیمی، بخشدار ویژه خارگ اعلام کرد: با حمایت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هم افزایی مسئولان ارشد استان بوشهر، وزارت کشور، وزارت نفت و وزارت صمت در راستای نوسازی، ایمن سازی و حمایت از بخش خصوصی فعال تصمیمات اساسی اتخاذ خواهد شد.

۲۲ دی ۱۴۰۰: عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص تردد دریایی به جزیره خارگ مکاتباتی صورت گرفت که در حال تکمیل پروسه اداری است.

مشکلات تردد دریایی خارگی‌ها در اسرع وقت برطرف می‌شود

فرماندار بوشهر در ارتباط با نشست برگزار شده برای حل مشکلات تردد دریای جزیره خارگ اظهار کرد: ضمن تشکر از استاندار پیگیری حل مشکل تردد مردم عزیز جزیره مقاوم خارگ در دستور کار جدی استانداری بوشهر و فرمانداری و بخشداری ویژه خارگ قرار گرفت.

صالح رحیمی بیان کرد: بابیان اینکه خارگی‌ها در روزهای مختلفی به دلیل شرایط نامساعد دریایی امکان تردد ندارند،  اضافه کرد: در این راستا راهکارهای مختلفی پیش‌بینی شده که مشکلات تردد خارگی‌ها در اسرع وقت برطرف و شناوری متناسب با این ظرفیت تأمین شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساکنان جزیره خارگ کارکنان حوزه وزارت نفت نیز باید بتوانند از  ظرفیت حمل و نقل مسافری استفاده کنند که با چنین شرایطی وزارت نفت نیز باید خود را در قبال حل مشکلات ترددهای دریایی جزیره خارگ مسئول بداند.

فرماندار بوشهر ادامه داد: جزیره خارگ در طول هشت سال جنگ تحمیلی به اندازه تمام روزهای جنگ بمباران شده و اکنون شایسته آن‌ها نیست که برای تردد دریایی با مشکل مواجه باشند.

رحیمی بیان کرد: مردم مقاوم و صبور جزیره خارگ با مشکلات عمده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که با وجود خیل مشکلات باید شناسایی و رفع این مشکلات در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی لازمه اصلی برای حل مشکلات است، گفت:  مردم و مسئولان این مهم را سرلوحه کار خود بدانند.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت محل استقرار بزرگ‌ترین پایانه صادرات نفت ایران است و در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بندر بوشهر واقع است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.