| کد خبر: 235888 |

◄ پیش بینی و طرح‌ریزی توسعه متوازن سواحل کشور

به گفته معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌ریزی‌‎های مفصلی برای اجرای توسعه پایدار و متوازن دریایی و سواحل کشور توسط این سازمان انجام است.

تین نیوز

محمدرضا الله‌یار روز یکشنبه در نشست با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در این زمینه برای توسعه متوازن سواحل کشور بویژه در استان بوشهر با طول ۹۳۷ کیلومتر ساحل مشترک با خلیج فارس در سازمان بنادر و دریانوردی پیش بینی و طرح‌ریزی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،وی بیان کرد: در حوزه توسعه سواحل براساس طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور به عنوان یک سند بالا دستی، سازمان بنادر و دریانوردی موظف شده نسبت به تدقیق این طرح و آوردن آن در مقیاس استانی اقدام کند.

طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان بوشهر تهیه شده است

الله‌یار ادامه داد: در این راستا بعد از استان هرمزگان دومین استانی که طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی آن تدقیق و تهیه شده استان بوشهر است که این طرح تمامی شهرستان‌های ساحلی را نیز شامل شده است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی این طرح تهیه برنامه بلندمدت برای استفاده از ظرفیت‌های دریا است که برای هر بندر برنامه اجرایی لازم پیش‌بینی شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این مطالعات نهایی شده و در شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر درحال طی مسیر است که امید داریم هر چه سریع‌تر توسط شورای برنامه ریزی استان بوشهر ابلاغ و به عنوان یک سند بالادستی توسعه سواحل این استان بکار گرفته شود.

 الله یار اضافه کرد: این مطالعات گسترده و با نگاه بلند مدت پیش بینی شده که جنبه‌های مختلف زیست محیطی و همه پدیده‌های دریایی، ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی، گردشگری و مسافری دریایی همچنین موضوع‎‌های مختلف با پدافند غیرعامل و سیاسی امنیتی در آن دیده شده است.

وی در باره توسعه بنادر اصلی و فرعی استان بوشهر گفت: در راستای توسعه بنادر اصلی و فرعی این استان، بوشهر به عنوان بندر اصلی و ۱۰ بندر تجاری آن به عنوان بنادر فرعی طرح‌های توسعه‌ای برای آن پیش بینی شده که در قالب طرح جامع بنادر بازرگانی، بندر بوشهر تا افق ۱۴۰۴ و بنادر فرعی نیز به صورت توسعه ۱۵ ساله در سه گام پنج ساله دیده شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این طرح تنظیم شده و تمامی برنامه‎‌های توسعه‌ای برای این افق به تفکیک هر سال چه در حوزه زیر ساختی و چه در حوزه تجهیزات مورد نیاز پیش بینی و مشخص شده است.

وی بیان کرد: در گام نخست استقرار طرح‌های جامع و طرح‌های ساماندهی جامع بنادر اصلی و فرعی آغاز شده و بزودی مراحل اجرایی آن نیز در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

 الله‌یار افزود: یکی دیگر از موارد توسعه‌ای دریامحور طرح‌های توسعه جزیره‎‌ها است که سازمان بنادر و دریانوردی براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و همچنین کارگروه ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور ماموریت پیدا کرده ترویج راهبردی توسعه جزایر کشور را محقق کند.

وی یادآور شد: در استان بوشهر نیز جزیره خارگ جزو طرح یاد شده است که انتظار می‌‎رود با اتمام فاز مطالعاتی تا پایان سال جاری زمینه برای اجرای آن در سال آینده فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.