| کد خبر: 239131 |

◄ «اومیکرون» ترمز سفرهای دریایی خارجی را کشید

در شرایطی که سرعت گرفتن واکسیناسیون و بهبود وضعیت کرونا در کشور و جهان سفرهای خارجی را دوباره رونق داده بود، شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا مانند «اومیکرون» ترمز سفرهای دریایی خارجی را کشید.

تین نیوز

در شرایطی که سرعت گرفتن واکسیناسیون و بهبود وضعیت کرونا در کشور و جهان سفرهای خارجی را دوباره رونق داده بود، شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا مانند «اومیکرون» ترمز سفرهای دریایی خارجی را کشید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در ماه‌های گذشته واکسیناسیون در ایران هم مانند کشورهای دیگر سرعت گرفت و شیوع ویروس کرونا روز به روز در همه کشورها کندتر و کندتر شد. در همین راستا داشتن کارت واکسن تنها شرط خرید بلیت و انجام سفرهای داخلی و خارجی شد.

اما به زودی ورق برگشت، شیوع سویه های جدید ویروس کرونا مانند اومیکرون که اتفاقا سرعت انتشار بسیار بالایی در دنیا داشت باعث شد تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی به تدریج پررنگ‌تر شود. در همین راستا کشورهایی که آمار نگران کننده‌ای از انتشار این ویروس داشتند به لیست سیاه ممنوعیت‌ها اضافه شدند.

سفرهای دریایی داخلی و خارجی هم که در ماه‌های گذشته در ایران به تدریج از سر گرفته شده و رونق پیدا کرده بود، نگرانی‌های جدید کرونایی‌ آن‌ها را دوباره محدود کرد.

حسین عباس‌نژاد -سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: سفرهای دریایی خارجی در کشور در حال از سرگیری و رونق گرفتن بود و به عنوان مثال سفرهای دریایی بندر لنگه- دوبی آغاز شده بود اما شیوع سویه جدید ویروس کرونا به ویژه اومیکرون در جهان سبب شد تا محدودیت‌های کرونایی برای سفرهای دریایی دوباره از سرگرفته شود.

وی افزود: در حال حاضر سفرهای دریایی خارجی دوباره تعطیل شده و این محدودیت تنها برای ایران نیست و به دلیل بالا رفتن نگرانی‌ها بابت شیوع سویه‌های جدید ویروس کروناست.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هم اکنون وزارت امور خارجه در حال رایزنی برای از سرگیری سفرهای دریایی خارجی است و سازمان بنادر در این میان تنها وظیفه دارد که تضمین کند در حین انجام این سفرها همه پروتکل‌های بهداشتی را اجرا کرده و بر صحت آن نظارت کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.