| کد خبر: 238790 |

مدیرعامل سازمان بنادر:

◄ در تامین دریانورد متخصص چالش داریم

باید برنامه‌های دریایی سازمان بنادر با سیاست‌های کلی نظام هم‌راستا باشد.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌‌که تامین دریانورد متخصص یکی از چالش های سازمان بنادر است، گفت: باید برنامه‌های دریایی سازمان بنادر با سیاست‌های کلی نظام هم‌راستا باشد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از تسنیم، علی‌اکبر صفایی اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی باید به عنوان نماینده حاکمیت و تصمیم‌گیر برای بخش‌‌های مختلف دریایی، سیاست‌گذاری‌های درست و اصولی برای هم‌راستا کردن امور دریایی کشور در دست اجرا داشته باشد.

وی تصریح کرد: سالانه 50 هزار فروند انواع شناورهای تجاری وارد بنادر بازرگانی کشور می‌شوند که از امکانات و ظرفیت‌های مختلف بخش دریایی در حوزه‌های لایروبی، هیدروگرافی، چراغ‌های دریایی، یدک‌کشی و غیره استفاده می‌کنند.

وی یکی از چالش‌های اصلی سازمان بنادر و به‌تبع آن، سایر ارگان‌های دریایی کشور را تربیت و تامین نیروی دریانورد متخصص دانست و تاکید کرد: سازمان بنادر برای جذب نیروی دریانورد متخصص و کارآزموده، برنامه‌هایی را در دست انجام دارد.

صفایی با بیان اینکه برنامه‌های بخش دریایی نباید در خلاء تصویب و تدوین شود،  ادامه داد: لازم است برنامه‌های دریایی سازمان بنادر با سیاست‌های کلی نظام  و برنامه ششم توسعه هم‌راستا باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، پویایی و تداوم صادرات، واردات و تجارت خارجی را وابسته به توسعه ناوگان دریایی توصیف کرد و توسعه ناوگان دریایی را یکی دیگر از اولویت های جدی این سازمان برشمرد.

وی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد توسعه و نوسازی ناوگان، یکی از نیازهای جدی کشور در حوزه تجارت و حمل‌ونقل دریایی محسوب می‌شود.

مدیر عامل سازمان بنادر بر آمادگی 100 درصدی بنادر برای پذیرایی و خدمات‌دهی به مسافران دریایی در ایام نوروز و تعطیلات در پیش‌رو با توجه به دوسال توقف در گردشگری دریایی به خاطر شیوع کرونا تاکید کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.