| کد خبر: 238430 |

◄ تخفیف‌های ویژه سازمان بنادر در حوزه صادرات و ترانزیت کالا

تسهیل فرآیند‌های صادرات و خروج کالا از بندر امیرآباد در دستورکار قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به تخفیف‌های ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه صادرات و ترانزیت کالا، گفت: تسهیل فرآیند‌های صادرات و خروج کالا از بندر امیرآباد در دستورکار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل سعیدی‌پور با تاکید بر اینکه صادرات،‌ مقوله‌ای بسیار مهم و جذاب برای کشور و فعالان اقتصادی است، اظهار داشت: اقتصادی را می‌توان پویا نامید که حجم صادرات آن بر وارداتش، افزون باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر جریان کالا به بخش عظیمی از تولیدات کشور اختصاص یافته و در بخش تولید، طی سال‌های اخیر برنامه ریزی بسیار مناسبی در کشور صورت گرفته است و همین مساله باعث شده شاهد بهبود وضعیت صادرات کالا باشیم.

کالاهای صادراتی از بندرامیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه در حوزه آهن‌آلات، مفتول، کاشی، مواد پتروشیمی، کاشی، سرامیک، سیمان پرورده و کالاهای کشاورزی در حال صادرات از بندر امیرآباد هستیم، گفت: میزان صادرات از بندر امیرآباد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۲ درصد رشد داشته است.

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه از بندر نکا نیز معادل ۴۳۰ هزار تن کالا صادر شده است که عدد بسیار مناسبی است و نشان می‌دهد در استراتژی صادراتی خود موفق بوده‌ایم، عنوان کرد: تسهیل فرآیندهای صادراتی در دستورکار قرار دارد و بخش عظیمی از محوطه بندر به کالاهای صادراتی اختصاص یافته است.

وضعیت صادرات و ترانزیت کالا در بندر امیرآباد

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی ۲۵ درصد تخفیف در بخش تعرفه‌ای به کالاهای صادراتی بندرامیرآباد اختصاص داده است که بواسطه این اتفاق شاهد رشد ۱۸۵ درصدی در حوزه ترانزیت کالای خارجی در این بندرهستیم،‌ همچنین کالاهای ترانزیتی مشمول ۲۵ درصد تخفیف می‌شوند و سازمان بنادر و دریانوردی به خوبی تخفیف‌های ویژه‌ای را در این راستا مدنظر قرار داده است. ‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در ادامه با تاکید بر فعالیت شبانه‌روزی در این بندر، خاطرنشان کرد: به محض تخلیه کالا،‌ بارگیری صادراتی انجام می‌شود تا کالا در حداقل زمان ممکن در بندر بماند و مشمول هزینه‌های صادراتی نشود.

سعیدی‌پور در رابطه با چالش‌های موجود در حوزه صادرات کالا،‌ عنوان کرد: یکی از چالش‌های موجود به خدمات ورود و خروج کالا مربوط می‌‌شود و با محدودیت‌هایی از سوی گمرک مواجه هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه بنادر شمالی کشور، در فصل‌های پر باران، عملیات بعضا دچار اخلال می‌شود که این مساله اجتناب ناپذیر است و در تلاش هستیم تا خدمت‌رسانی به بهترین شکل ممکن و در شرایط مساعد آب‌وهوایی انجام شود.

چشم انداز روشن صادرات کالا از بندر امیرآباد

سعیدی‌پور با تاکید بر اینکه چشم‌انداز کالاهای صادراتی روشن است و با توجه به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته طی چند سال اخیر شاهد تقویت تولید داخل و بهبود روند صادرات کالا هستیم، اظهار داشت: بندر امیرآباد به صورت خاص یک بندر تولیدی و صادراتی بوده و از همسایگان داخلی تولید‌کننده‌ای برخوردار است،‌ همچنین بازار خوب مصرفی در کشورهای همسایه وجود دارد که باید به نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.