| کد خبر: 235761 |

در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در بندرامیرآباد رقم خورد:

◄ رشد ۳۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیرآباد و نکا

از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک میلیون و ۹۰۱ هزار تن کالا از طریق بنادر امیرآباد و نکا تخلیه و بارگیری شده است.

تین نیوز
مازندران - علی جعفری گرجی| مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه در ماههای اخیر با حمایت های استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیران استانی ، هماهنگی دستگاههای ذیربط و تلاش و پیگیری همکاران در سازمان بنادر و دریانوردی ، حجم بالایی از کالاهای متروکه از بندرامیرآباد خروج گردید اظهار داشت از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک میلیون و ۹۰۱ هزار تن کالا از طریق بنادر امیرآباد و نکا تخلیه و بارگیری شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه در ماههای اخیر با حمایت های استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیران استانی ، هماهنگی دستگاههای ذیربط و تلاش و پیگیری همکاران در سازمان بنادر و دریانوردی ، حجم بالایی از کالاهای متروکه از بندرامیرآباد خروج گردید اظهار داشت از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از یک میلیون و ۹۰۱ هزار تن کالا از طریق بنادر امیرآباد و نکا تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش واحد روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد ؛ محمدعلی اصل سعیدی پور در تشریح عملکرد ۶ ماهه بندرامیرآباد ، به رشد شاخص های عملیاتی در برآورد عملکرد اقتصادی این بندر اشاره و از رشد ۳۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در این مدت خبر داد.  

وی میزان تخلیه و بارگیری کالا را در نیمه نخست  امسال ۱,۹ میلیون تن عنوان که از این میزان ،  ۷۹۰ هزار تن مربوط به  بارگیری کالا می باشد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می دهد و تخلیه کالا هم نیز در این مدت به یک میلیون و ۱۱۲ هزار تن افزایش یافت.

 مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه میزان صادرات کالا به کشورهای حوزه CIS را  در ۶ ماهه نخست سال   ۴۰۱  هزار و ۷۱۶ تن اعلام کرد که در همسنجی با تراز موجود در سال گذشته ۲۵ درصد رشد را نشان می دهد.

سعیدی پور ، به ضرورت هم افزایی بنادر ایران و کشورهای همسایه دریای خزر و کالاهای بی شماری را که می توان از کشورهای CIS  به کشورهای شرق آسیا ، حاشیه جنوبی خلیج فارس و اروپایی به واسطه قرار گیری بندرامیرآباد در کریدور شمال – جنوب ترانزیت کرد ،  اشاره و از رشد ۱۹۰ درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندر امیرآباد به کشورهای هدف خبر داد.

مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه تبیین عملکرد ۶ ماهه بندرامیرآباد ، ایمنی ، صرفه اقتصادی‌‌ ، جابجایی سریع کالا و وجود زیرساخت های شبکه داخلی راه آهن بندرامیرآباد را از عوامل مهم تداوم رشد حمل ریلی کالا در ماههای اخیر برشمرد که با ثبت  ۴۴هزار و ۸۲۱ تن جابجایی کالا  از این طریق ، رشد ۱۸ درصدی در این زمینه رقم خورده است.

وی در بخش دیگری از گزارش خود ، با بیان اینکه بخش خصوصی  با ایجاد زیرساخت ها اعم از سیلو ، انبار مسقف و مخازن روغن ، ۴۱۸ هزار تن فضای لازم را جهت انبارش کالاهای وارداتی در بندرامیرآباد فراهم کرده است گفت در حال حاضر ۲۵ درصد از ظرفیت کل مراکز نگهداری کالای بندرامیرآباد حاوی کالاهای اساسی می باشد.

سعیدی پور در پایان گزارش خود ، آماری از ترابری کالا در بندرامیرآباد در  ۶ ماه گذشته ارائه کرد که بر این اساس ۴۷۰ فروند شناور ، ۷۱ هزار و ۶۸۸ دستگاه کامیون و  ۸۷۴ دستگاه واگن ، جهت جابجایی کالا به بندرامیرآباد تردد داشتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.