| کد خبر: 238358 |

یک فعال بخش خصوصی عنوان کرد:

ضرورت ساخت ترمینال‌ها و سیلوهای مکانیزه در بنادر کشور

یک فعال بخش خصوصی بر ضرورت ساخت ترمینال‌ها و سیلوهای مکانیزه در بنادر کشور تاکید کرد.

تین نیوز

یک فعال بخش خصوصی بر ضرورت ساخت ترمینال‌ ها و سیلوهای مکانیزه در بنادر کشور تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، حمید حکیمیان، مدیرعامل شرکت نظم آفرینان صنعت سهند با تبریک هفته حمل و نقل گفت: روزهایی در تاریخ صنعت حمل‌و‌نقل کشور به یادگار مانده است که یادآور حماسه سازی و نقش تعیین کننده تلاشگرانی است که با عزمی راسخ تلاش کرده‌اند تا زنجیره تامین کالاهای مورد نیاز هموطنان را تامین کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۶آذرماه را که به عنوان «روز حمل و نقل» انتخاب شده است را به تمامی دست اندرکارانِ به ویژه مردان و زنانی که در جاده ها، دریاها، حوزه ریلی و بخش‌های هوایی کشور فعالیت می‌کنند، صمیمانه تبریک عرض کرده  و از خداوند توفیق روز افزون همه فعالان این صنعت را آرزومندیم.

حکیمیان در خصوص ضرورت انتقال کالا بدون صدمه گفت: با توجه به اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی در حمل‌و‌نقل کالا، انتقال کالا بدون صدمه به ماهیت اصلی آن و به دور از هرگونه تغییر در شکل و یا ایجاد آلودگی در آن است و‌ با عنایت به افزایش ورود غلات به کشور در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی، لازم است در فرایند تخلیه و ارسال غلات به سیلوها و سوله‌های موجود در بنادر و ‌پس از ‌آن ارسال محموله‌های ذرت، جو‌، گندم ، سویا و… به مراکز مصرف بازنگری جدی انجام شود. در رویه جاری پس از تخلیه غلات از کشتی، محموله‌های تخلیه شده توسط کشنده‌های مستقر در کنار کشتی به انبارهای داخل بندر جابجا شده و در انبارها نیز با لودر بر روی کامیون برای ارسال به اقصی نقاط کشور بارگیری می‌‌شوند.

وی در ادامه گفت: آلودگی ایجاد شده در حمل‌و‌نقل غلات در این فرایند به دلیل استفاده از تجهیراتی که ممکن است از آن‌ها برای حمل و‌ نقل و‌ بارگیری کالاهای دیگر نیز در بنادر استفاده شود باعث شده است که ایجاد ترمینال‌های مکانیزه غلات در دستور کار بنادر در جهان و ایران قرار گیرد.

حکیمیان با اشاره به اهمیت حفظ کیفیت غلات تصریح کرد: به غیر از اینکه ترمینال‌های مکانیزه غلات با استفاده از یکپارچه سازی اطلاعات وررود و خروج و عملیات شناورها و اسکله‌ها بصورت برخط، نسبت به کاهش توقفات ناشی از جابجایی تجهیزات و معطلی کشتی گام بر می‌دارند، در حفظ کیفیت غلات و جلوگیری از تخلیه و بارگیری مکرر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کمک به حفظ محیط زیست و ارتقای بهره‌وری عملیات بندر نیز نقش به سزایی دارند.

مدیرعامل شرکت نظم آفرینان صنعت سهند با اشاره به مطمئن‌ترین روش‌های نگهداری غلات گفت: در ترمینال‌های مکانیزه، غلات تخلیه شده از شناور به طور مستقیم و متناسب با سرعت تخلیه، بوسیله خط انتقال مکانیزه به سیلو‌ها منتقل می‌شود و با توجه به اینکه سیلوهای تمام مکانیزه مجهز به سیستم‌های ثبت حرارت و رطوبت نسبی و امکانات بارگیری و تخلیه اتوماتیک و سیسـتم‌های هوادهی هستند به عنوان یکی از مطمئن‌ترین روش‌های نگهداری غلات محسوب می‌‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: هر چند تعرفه‌های تخلیه غلات در بنادر کشور بسیار پایین است و سرمایه‌گذاری در ساخت و بهره‌برداری از سیلوهای مکانیزه که باعث حفظ کیفیت و جلوگیری از آلودگی غلات می‌شود با توجه به تعرفه‌های موجود توجیه پذیر نیست ولی لازم است سرمایه گذاری در بنادر به سمت ساخت ترمینال‌ها و سیلوهای مکانیزه به جای ساخت سوله برای تخلیه موقت غلات سوق پیدا کرده و سرمایه گذاران برای ساخت سیلوهای مکانیزه مورد حمایت جدی قرار گیرند.

حکیمیان در پایان با تاکید بر این نکته که باید به خودمان یادآوری کنیم که شعار ملی دام سالم، غذای سالم، انسان سالم زمانی محقق می‌شود که بتوانیم خوراک دام و طیور را بصورت سالم تخلیه و به مراکز مورد نیاز ارسال کنیم گفت: برای تخلیه و بارگیری و حمل و نقل سالم خوراک دام در بنادر کشور استفاده از سیلوهای مکانیزه غلات لازم و ضروری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.