| کد خبر: 237427 |

فرماندار: مجتمع بندری سیریک دهه فجر آماده بهره‌برداری می‌شود

فرماندار سیریک گفت: مجتمع بندری این شهرستان دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و امید می‌رود در دهه فجر سال جاری بهره‌برداری شود.

تین نیوز

احمد جمالدینی روز سه‌شنبه در بازدید از بخش های مختلف مجتمع بندری سیریک از جمله محل احداث عملیات شمع و عرشه اسکله، محوطه پس کرانه، ایستگاههای ایمنی اطفا حریق و برق آن مجتمع، افزود :عملیات احداث اسکله شمع و عرشه بندر چند منظوره بندر سیریک با  اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریالی  درحال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد:‌ عملیات احداث اسکله شمع و عرشه این بندر چند منظوره با هدف توسعه سواحل مکران و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه با توجه به اهمیت موقعیت جغرافیای راهبردی سیریک در راستای تسریح و گسترش بازرگانی منطقه أغاز شده است.

وی اضافه کرد: طول اسکله‌های این بندر ۱۰۴ متر بر روی ۸۴ عدد شمع با طول متوسط ۴۵ متر است و اکنون در روزهای پایانی عملیات کوبش شمع اسکله‌های مجتمع بندری سیریک به روش "کوبش از خشکی" با پیشرفت تقریبی ۹۰درصد هستیم، همچنین باید گفت مجتمع بندری سیریک با ۵۱ هکتار پسکرانه و ۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه بزرگ تجاری هرمزگان به شمار می‌رود.

فرماندار سیریک گفت:‌ سخنان بسیاری در خصوص اهمیت و جغرافیای راهبردی منطقه مکران و سیریک می‌توان بیان کرد اما مهمترین تاثیر آن در زندگی و معیشت مردم است که می‌تواند با فعال شدن مجتمع بندری سیریک علاوه بر مهیا کردن شرایط صادرات با صرفه اقتصادی بیشتر برای تولیدکنندگان بخش‌های مختلف در دیپلماسی اقتصادی هم نقش ایفا کند.

استاندار پیشین هرمزگان در تاریخ ۱۲ دی ماه سال گذشته گفت: بندرگاه ۱۰۴متری سیریک تا اوایل سال ۱۴۰۰ و در موعد مقرر به بهره‌برداری می‌رسد.

فریدون همتی افزود: ساخت اسکله ۱۰۴ متری بندرچند منظوره سیریک شامل شمع و عرشه، با اعتبار اولیه ۲۷۵ میلیارد ریال در حال اجراست.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هم در تاریخ یک مرداد ۹۸ گفته بود: این پروژه، شامل احداث سکوی پهلوگیری و یک فروند اسکله تجاری از نوع شمع و عرشه به طول ۱۰۴ متر است که مساحتی بالغ بر یکهزار و ۷۵۰ متر مربع را شامل می شود.

محمدحسینی مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای طرح ساخت اسکله‌های جدید بندر سیریک را ۲۴ ماه اعلام کرد و افزود: اعتبار اولیه این پروژه افزون‌بر ۲۴۵ میلیارد ریال است که از محل منابع داخلی سازمان بنادر تامین مالی می شود.

با احداث بندرگاه سیریک امکان پهلوگیری شناورهای ۱۰هزارتنی است و زمینه برای اشتغال و شکوفایی و رونق اقتصادی در بخش‌های صادرات و واردات، مسافربری و گردشگری فراهم می‌کند.

استان هرمزگان دارای ۳۲ بندر فعال است که به اسکله‌های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه‌جایی مسافر معروف هستند.

بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک مهم‌ترین بنادر هرمزگان هستند.

شهرستان ۴۵ هزار نفری سیریک در ۶۰ کیلومتری شرق میناب و ۱۶۵ کیلومتری بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.