| کد خبر: 237264 |

◄ سه دلیل عمده برای عدم عزیمت رانندگان کامیون به بنادر جنوبی و رسوب کالا

رانندگان ترجیح می دهند یا بارهایی را انتخاب کنند که خارج از اسکله بارگیری شود و یا به شهرهای نزدیک از جمله سیرجان و یا نهایتاً تردد یکسر خالی تن دهند.

تین نیوز

یک کامیوندار خود راننده که در بخش حمل کالاهای اساسی از بنادر فعالیت می کند، در خصوص دلایل عدم جذب ناوگان مورد نیاز جهت حمل کالاهای اساسی از بنادر به ویژه بندرعباس گفت: باید به این نکته اذعان داشت که اکثریت رانندگان بر خلاف تصور عموم مسئولان گرچه از تحصیلات آکادمیک برخوردار نبوده و از دوران نوجوانی مشغول به کار و کسب تجربه به صورت عملی شده اند اما در محاسبه هزینه فرصت خبره هستند، لذا با در نظر گرفتن کلیه شرایط بارگیری و تخلیه اقدام به انتخاب بار می نمایند، بر همین اساس مدت زمان بارگیری و تخلیه هر کالایی از اولویت های جذابیت در انتخاب بار است.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند با تاکید بر این که سیستم ناکارآمد اسکله شهید رجایی که قطعی های مکرر سیستم باسکول و گیت های خروجی از نمونه های بارز آن است در هر سرویس آسایش روانی رانندگان را مخدوش نموده است، افزود: شیوه بارگیری با تجهیزات فرسوده همچون مکنده های غلات «مانگوم» نیز از عوامل دیگریست که بعضاً صفوف طولانی در محوطه اسکله را رقم زده است.

او این مطلب را در کانال تلگرامی خود بیان کرد و ادامه داد: البته بارها مشاهده شده که یا به دلیل فقدان همین دستگاه ها و یا صرفه جویی در اجاره آن، یک کشتی صرفاً با یک مانگوم و یا جرثقیل سیار در حال تخلیه است که ضمن اتلاف وقت رانندگان باعث تحمیل هزینه حق توقف به صاحبین کالا می شود.

بیشتر بخوانید:

این راننده عنوان کرد: در چنین شرایطی رانندگان ترجیح می دهند یا بارهایی را انتخاب کنند که خارج از اسکله بارگیری شود و یا به شهرهای نزدیک از جمله سیرجان و یا نهایتاً تردد یکسر خالی تن دهند که گرچه در ظاهر درآمد کمتری نصیبشان می کند ولی با حذف توقف های مذکور بخشی از این کاهش درآمد جبران می‌شود و همچنین آسایش روح و روانی به همراه دارد  لذا می طلبد که یا موانع این اتلاف وقتها مرتفع گردد و یا نرخ کرایه به اندازه ای بالا رود که ریسک این توقفها توجیه اقتصادی داشته باشد.

خیرمند خاطرنشان کرد: تقریباً تمام انبارهای تخلیه کالای اساسی تا پایان ساعات اداری اقدام به تخلیه کرده و نه ثبت ساعتی جهت پرداخت حق توقف می کنند و نه در صورت ثبت، به بهانه دولتی بودن کالا حق توقفی به رانندگان پرداخت می شود ، در صورتی که توقع این است که دولت در رعایت حقوق قانونی رانندگان و عدل و انصاف الگوی صاحبان کالای خصوصی باشد.

به گزارش تین نیوز، او گفت: در شرایطی که مسئولان حاکمیتی دم از جنگ اقتصادی می زنند، برازنده نیست  چند کارمند و کارگر انبار پس از اتمام ساعت اداری به کانون گرم خانواده رفته و رانندگان مظلوم که همیشه در خط مقدم این جنگ اقتصادی بوده اند در سرما و گرما اسیر یک کابین ۲ متری باشند.

این راننده افزود: از آخرین بروزرسانی شاخص تن کیلومتر بیش از ۶ ماه گذشته و کامیونداران و رانندگان علیرغم افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه های نگهداری ناوگان از جمله روغن و لاستیک همچنان مجبور به حمل کالا با کرایه قبلی هستند، گرچه در کالاهای اساسی بعضاً افزایش قیمتی در نظر گرفته شده ولی کرایه های پایین در مسیرهای رفت انگیزه فعالیت حداکثری را سلب نموده است که می طلبد، به استناد بند «ب» مصوبه ۲۰۹ شورایعالی ترابری نسبت به بروزرسانی نرخ شاخص اقدام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    باسلام
    زیاد به خودتان زحمت ندهید ،داستان واردات نهاده های دامی ،مدلل، فاسد شدن بیش از پنجاه هزار تن ذرت، مدیران ارشد سازمان راهداری، تشکلات صنفی در حمل ونقل ،رانندگان خودمالک ،حلقه مفقوده این پازل ،گره های کور .... اینقدر نقل محافل شده است که آن کسی که نمی‌داند خواجه حافظ شیرازی است .

    زیباترین شعاری که در طول چند ماه اخیر به جانم نشست این بود که یکی از سران فرمودند فضای جامعه را برای مفسدان اقتصادی آنچنان نا امن میکنیم که دیگر کسی جرات تخلف را نداشته باشد .
    به دیوار های کوتاه کامیونداران بالا نروید ‌اینها بندگان خدا خودشان هم ابزار دست معاملات سیاسی وبده بستان های دولتمردان قرار میگیرند .
    انشالله اراده اصلاح پیدا شده است .
    بنشینید و نگاه کنید .
    سربازان گمنام امام زمان بیمار نمیشینند.

  • سعید 0 0

    با تشکر از این راننده ی فرهیخته. همونطور که اشاره کرده اند مهمترین معیار برای انتخاب بار زمان است. اتلاف زمان هزینه دارد و این را مدیران نمیفهمند چون سابقه و تجربه حمل و نقل ندارند.ماشاالله همه شان هم درس خوانده اند و "مسیر بحرانی" را در درس های دانشگاهی خوانده اند. آیا واقعا شناسایی گلوگاه های تخلیه و بارگیری کار شاقیست؟ مگر اضافه کردن یک باسکول یا جرثقیل در چند نقطه گلوگاهی چقدر هزینه دارد ؟ اگر فعالیت انبار ها 24 ساعته بشود هزینه ی کمر شکن دارد برای دولت؟ آیا با ایجاد امکان استراحت برای رانندگان در گرمای بندر عباس و بندر امام آسمان به زمین می آید؟
    با این وضعیت انتظار دارید که ترانزیت در کشور سیر نزولی نداشته باشد؟ وقتی با راننده هم وطن این جوری برخورد میشود آیا راننده خارجی پایش را در ایران میگذارد؟