| کد خبر: 234467 |

◄ اجرای عملیات احداث اسکله‌های بندر سیریک

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: عملیات احداث اسکله‌های بندر سیریک با پیشرفت ۹۰ درصدی مطابق با برنامه‌ریزی درحال اجراست .

تین نیوز

حمیدرضا محمدحسینی مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت:  عملیات احداث اسکله‌های بندر سیریک با پیشرفت ۹۰ درصدی مطابق با برنامه‌ریزی درحال اجرا است .

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهارداشت: عملیات احداث اسکله شمع و عرشه بندرچندمنظوره بندر سیریک با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار درحال انجام است.  

وی توسعه سواحل مکران را در توسعه تجارت و اشتغال پایدار اثرگذار دانست و تصریح کرد: عملیات احداث اسکله شمع و عرشه بندر چندمنظوره بندر سیریک با هدف توسعه سواحل مکران و اهمیت این بندر به لحاظ موقعیت قرارگیری جغرافیایی و به تبع آن افزایش بار اقتصادی در صادرات کالای تجاری و بهره‌وری اشتغال پایدار منطقه تعریف گردید.

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر افزود پس از انجام مطالعات تست‌های دقیق ژئوتکنیک و آزمایش‌های مقاوم‌سازی بستر به صورت مدون درحال اجرا می‌باشد.

محمدحسینی تختی هم‌چنین طول اسکله‌های این بندر را ۱۰۴متر بر روی ۸۴ عدد شمع با طول متوسط ۴۵ متر عنوان کرد و ادامه داد: درحال حاضر عملیات کوبش شمع اسکله‌های این بندر به روش "کوبش از خشکی" با پیشرفت تقریبی ۹۰درصد روزهای اتمام عملیات را طی می‌کند.

لازم به ذکر است، بندر سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.این بندر  با ۵۱ هکتار پسکرانه و۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان به شمار می‌رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.