| کد خبر: 233215 |

◄ بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه بندر رجایی به کجا رسید؟

در حالی که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی 18 فروردین ماه امسال گفته بود، یک پست اسکله فاز سوم طرح توسعه بندرشهید رجایی به طول ۴۰۰ متر و پسکرانه آن تا پایان خرداد ماه تکمیل و به بهره‌ برداری می‌رسد در خبر دیگری معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی پنجم تیر ماه امسال گفت: یک پست اسکله مرحله سوم طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی در آینده نزدیک آماده بهره‌ برداری است.

تین نیوز
در حالی که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  18 فروردین ماه امسال گفته بود،  یک پست اسکله فاز سوم طرح توسعه بندرشهید رجایی به طول ۴۰۰ متر و پسکرانه آن تا پایان خرداد ماه تکمیل و به بهره‌ برداری می‌رسد در خبر دیگری معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی پنجم تیر ماه امسال گفت: یک پست اسکله مرحله سوم طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی در آینده نزدیک آماده بهره‌ برداری است.
به گزارش  تین نیوز محمد راستاد این مطلب را 18 فروردین در بازدید از روند عملیات اجرایی فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران، بیان کرد و افزود: فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل احداث سه پست اسکله به طول 1400 متر است.
وی عنوان کرد: اجرای این فاز همچنین امکان پهلوگیری شناورها با ظرفیت 18 هزار و 400 TEU  را فراهم می کند و از سویی جایگاه بندر شهید رجایی را در رقابت با سایر بنادر منطقه ارتقا می دهد.
وی با بیان اینکه فاز اول طرح توسعه بندرشهید رجایی تا 2 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: با اجرای کامل فاز سوم؛ ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری بندرشهید رجایی از 6.3 به 8.4 میلیون TEU افزایش پیدا می کند.
 

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: یکی از مشخصه های بارز ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی این است که می‌تواند بالاترین نسل کشتی‌ های کانتینربر را پذیرش کند از این رو در ‌آینده ای نزدیک به مزیت‌های‌ رقابتی بندرشهید رجایی تا حد قابل توجهی افزوده می شود. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که برای صادرات انواع مشتقات نفتی وجود دارد و همچنین سرمایه‎گذاری‌ هایی که در بندر خلیج فارس و پروژه‌های پالایشگاهی انجام شده است، ظرفیت پایانه دریایی کشور با هدف پاسخگویی به درخواست ها (برای صادرات مشتقات نفتی) افزایش پیدا می کند. 
راستاد افزود: سه پست اسکله نفتی در حوضچه بندر شهید رجایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده که خوشبختانه بخش ابنیه آن تکمیل شده است؛ این پروژه نیز تا نیمه دوم خرداد به بهره‌برداری می رسد.
در عین حال معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یک پست اسکله مرحله سوم طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی آماده بهره‌برداری در آینده نزدیک است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، محمدرضا اله‌یار تیر ماه در بازدید از روند عملیات اجرایی مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، ادامه داد: سه پست اسکله جدید نفتی این بندر نیز به همت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی درحال تجهیز و آماده‌سازی برای افتتاح است.

وی افزود: طرح احداث سه پست اسکله پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به طول ۱۴۰۰ متر، به رغم همه مسائل و مشکلاتی ناشی از تحریم‌ها، با اتکا بر دانش فنی و بومی کشور هم در حوزه مهندسان مشاور و در حوزه پیمانکاری به خوبی پیش رفته است.

به گفته معاون مهندسی سازمان بنادر، با تکمیل مرحله سوم این بندر، امکان پهلوگیری همزمان سه کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷.۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر فراهم می‌شود و قدرت رقابتی بزرگ‌ترین بندر بازرگانی کشور با بنادر رقیب در منطقه افزایش به سزایی خواهد یافت.

اله‌یار، ساخت سه پست اسکله نفتی در بندر شهیبد رجایی را از جمله طرح‌های شاخص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: ارتقای جایگاه بندر شهید رجایی در میان ۱۰۰ بندر برتر دنیا از دیگر مزیت‌های همچنین این طرح است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.