| کد خبر: 231760 |

قول مساعد وزیر گردشگری درحمایت از توسعه گردشگری دریایی بندر چمخاله

دو طرح تحقیقاتی بندری در بندر تفریحی و گردشگری چمخاله با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

تین نیوز

دو طرح تحقیقاتی بندری در بندر تفریحی و گردشگری چمخاله با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اصغر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از روند ساخت و پیشرفت بندر تفریحی-گردشگری چمخاله بازدید کرد و برای جذب سرمایه گذار و حمایت هیات دولت از ساخت و خرید قایق‌های تفریحی، مسافری دریایی - تفریحی داخلی و خارجی قول مساعد داد.    

حمیدرضا آبایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در خصوص این طرح‌ها و با دعوت از سرمایه گذاران برای توسعه صنعت گردشگری دریانوردی، یادآور شد: دولت تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت‌ها در بندر تفریحی گردشگری چمخاله سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر دو فاز از سه فاز اصلی این مجموعه به اتمام رسیده است.

آبایی ایجاد ۳۰۰ متر  مسیر سنگی برای رسیدن به پل و عرشه، ساخت موج شکن در عمق ۵ متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی، ایجاد دو دستک موج شکن در فاصله ۴۰۰ متری از ساحل برای استحصال دو هکتار و ساخت حوضچه چهار هکتاری برای ورزش‌های آبی، دریایی و قایقرانی و سایر تفریحات دریایی را از جمله اقدامات انجام شده در بندر چمخاله اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان تاکید کرد: باید زمینه لازم توسعه صنعت گردشگری دریایی را به منظور ایجاد زیر ساخت‌ها و شرایط هتلینگ و پذیرایی از مهمان‌ها برای توسعه صنعت گردشگری در گیلان فراهم کنیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است، مراحل احداث بندر تفریحی گردشگری چمخاله  اسفند سال ۱۳۹۷ در شهرستان لنگرود آغاز شد و هم‌اکنون به لحاظ ایجاد زیرساخت‌ها ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.