| کد خبر: 231303 |

یک شناور سنتی در لنگرگاه بندر چابهار قرنطینه شد

یک فروند شناور سنتی در پی افزایش اقدامات کنترلی طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور کنترل و پیشگری از شیوع ویروس در بندر چابهار، در مرزهای ورودی قرنطینه شد.

تین نیوز

 یک فروند شناور سنتی در پی افزایش اقدامات کنترلی طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور کنترل و پیشگری از شیوع ویروس در بندر چابهار، در مرزهای ورودی قرنطینه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا بنی‌صدر مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این باره اظهار داشت: تمامی شناورهای ورودی از بنادر با ریسک بالا، صرفا پس از قرنطینه ۱۴ روزه در لنگرگاه و انجام تست، با نظارت مسئولان قرنطینه شهرستان چابهار اجازه ورود به بنادر استان را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا و در پی مثبت شدن تست ۲ نفر از  پرسنل یکی از شناورهای سنتی قبل از ورود به بندر، در لنگرگاه و خارج از محوطه‌های بندری قرنطینه شد.

بنی‌صدر تصریح کرد: در پی تشدید دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لزوم کنترل‌های مرزی شرقی، کمیته مقابله با کرونا و پاس کشتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نسبت به افزایش کنترل خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر استان اقدام کرده است.

به گفته او، بر این اساس و بنا به اعلام مرکز بهداشت شهرستان چابهار مبنی بر تست مثبت دو نفر خدمه شناور ورودی از پاکستان اقدامات اولیه کنترلی انجام و نسبت به قرنطینه آن اقدام شد.

شناور مذکور با ۱۳ خدمه، وارد لنگرگاه بندر چابهار شده که پس از اقدامات کنترلی و مثبت اعلام شدن تست ۲ نفر از آنها، تا تعیین تکلیف توسط مرکز بهداشت شهرستان چابهار بر اساس پروتکل‌های مصوب، اجازه ورود دریافت نکرده و مراحل قرنطینه را به مدت ۲ هفته طی خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.