| کد خبر: 230093 |

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در فروردین امسال

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در یک ماهه اول امسال و تشدید رعایت دستورالعمل مقابله با انتشار ویروس کرونا خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در یک ماهه اول امسال و تشدید رعایت دستورالعمل مقابله با انتشار ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز، بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از ابتدای امسال، صادرات کالاهای غیر نفتی از طریق بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: از ابتدای فروردین عمده محموله‌های کانتینری وارده به بندر چابهار کالاهای ترانزیتی بوده است.

وی میزان رشد ترانزیت را نسبت به دوره مشابه سال ۹۹، به میزان ۱۷ درصد اعلام کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، کلیه فرآیندهای دریایی و بندری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی انجام شده است و با توجه به شیوع نوع جهش یافته این ویروس در کشور هند و به منظور جلوگیری از انتشار، بر اساس دستورات جدید ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراودات دریایی با بنادر کشور هند صرفاً کالاهای ترانزیتی و صادراتی از افغانستان به هند و واردات کالاهای اساسی از دیگر کشورها بوده است اظهار کرد: هیچ‌گونه جابجایی مسافر از طریق بندر چابهار با بنادر هند برقرار نبوده و حمل و نقل کالایی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با تشدید پروتکل‌ها خواهد بود.

آقایی افزود: در همین راستا کنترل و پایش نسبت به کشتی‌های متردد و وارده به بندر چابهار قبل از ورود به لنگرگاه و پهلوگیری با حساسیت و دقت بیشتری بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با انجام تست گیری و آزمایشات مربوطه در خصوص خدمه و کالای کشتی تحت مراقبت‌ها و تأیید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.