| کد خبر: 230844 |

ماموریت یازدهم کشتی اقیانوس پیما انجام می شود

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با بیان اینکه ماموریت یازدهم کشتی اقیانوس پیما به زودی انجام می شود، گفت: داده های این ماموریت در اختیار سازمان محیط زیست قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

 رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با بیان اینکه ماموریت یازدهم کشتی اقیانوس پیما به زودی انجام می شود، گفت: داده های این ماموریت در اختیار سازمان محیط زیست قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، دکتر بهروز ابطحی در خصوص ماموریت پیش روی کشتی اقیانوس پیما یا کاوشگر خلیج فارس اظهار کرد: در حال حاضر کاوشگر دریای خلیج فارس فعال بوده و قرار است در قالب یک پروژه بزرگ که با همکاری سازمان محیط زیست داریم به ماموریت جدیدی اعزام شود.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با بیان اینکه در این پروژه موارد مختلفی مورد بررسی علمی قرار می گیرد، ادامه داد: این پروژه مبنی بر پایش جامع مناطق ساحلی، دریایی و سواحل مکران بوده که به صورت قرارداد بین پژوهشگاه، سازمان محیط زیست و صندوق ملی محیط زیست منعقد شده است.

ابطحی با بیان اینکه در حال حاضر پیش مطالعه برای این پروژه انجام گرفته است، اضافه کرد:همچنین نمونه برداری و داده برداری که در آماده سازی اولیه در بهمن و اسفند اجرا شده اکنون نیز در حال پردازش است.

به گفته رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در این مرحله منتظر شرایط دمای مناسب دریا هستیم که طبق برنامه، تحقیقات را آغاز کنیم؛ در واقع مطالعات دریا بر اساس دمای آب صورت می گیرد و هر زمان این دما مناسب شد مطالعات دریا و نمونه برداری آب و رسوب مطالعات زیستی و شیمیایی و فیزیکی و زمین شناسی دریایی را انجام خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه بیش از یک ماه به طول می انجامد.

ابطحی با بیان اینکه این ماموریت یازدهم کاوشگر خلیج فارس است، عنوان کرد: نتایج این داده ها به صورت انتشارات علمی منتشر می شوند و با توجه به اینکه این تفاهم نامه ای بین ما و سازمان محیط زیست است نتیجه کامل تحقیقات در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.