| کد خبر: 206219 |

از سوی مدیرعامل سازمان بنادر پیش‎بینی شد:

◄ اعلام زمان تردد کشتی‌های هوشمند اقیانوس پیما در بنادر کشور

از حیث زیرساخت‌های ورود کشتی‌های هوشمند به بندر، اعم از اسکله و تجهیزات بندری، به تجهیزات متفاوتی نیاز نداریم، زیرساخت‌ها برای پذیرش کشتی‌های هوشمند اقیانوس پیما در بنادر ایران وجود دارد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۲۵ امکان تردد کشتی‌های هوشمند اقیانوس پیما در بنادر کشور فراهم شود.

به گزارش تین نیوز، محمد راستاد دی ماه امسال (21 دی) با بیان این مطلب گفت: سازمان بنادر و دریانوردی عزم جدی برای هوشمند سازی بنادر کشور را دارد و پروژه هوشمند سازی بنادر، با تخصیص اعتبارات مناسب؛ بر اساس برنامه زمان‌بندی شده و با بهره‌گیری از مرکز هوشمندسازی در دانشگاه صنعتی شریف در حال انجام است.

راستاد در این مورد خاطرنشان کرد: در طرح هوشمندسازی بنادر و بر اساس یک برنامه اجرایی مشخص و تعریف شده، بندر به واسطه بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند، به عنوان یک نقطه در زنجیره جهانی لجستیک قرار دارد و فراتر از پسکرانه خودش مد نظر قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:

راستاد با اشاره به خدمات دهی به کشتی‌های هوشمند در بنادر، توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های فنی با سازمان بین‌المللی دریانوردی( IMO) همکاری دارد و با توجه به جایگاه ایران در تدوین قوانین و مقررات و ارائه سند در نشست‌های آیمو، نقش این سازمان در فرآیند خدمات‌دهی به کشتی‌های هوشمند بسیار مهم و موثر است.

او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ شاهد تردد کشتی های هوشمند اقیانوس پیما در بنادر کشور باشیم، تاکید کرد: از حیث زیرساخت‌های ورود کشتی‌های هوشمند به بندر، اعم از اسکله و تجهیزات بندری، به تجهیزات متفاوتی نیاز نداریم، زیرساخت‌ها برای پذیرش کشتی‌های هوشمند اقیانوس پیما در بنادر ایران وجود دارد.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر ایران برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری به کشتی‌های هوشمند در وهله اول باید بتواند با این کشتی‌ها ارتباط برقرار کند و به سامانه‌های این کشتی‌ها لینک شود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.