| کد خبر: 230437 |

یک تحلیل‌گر مسائل اقتصادی مطرح کرد:

سازمان بنادر درباره این افتضاح توضیح بدهد/ وجود منافذ بزرگ فساد

یک تحلیل‌گر مسائل اقتصادی می‌گوید: هک سایبری بنادر کشورمان و اختلال در روند واردات و صادرات بدون گرا دادن در داخل کشور و از سوی عوامل خاص امکان‌پذیر نبود.

تین نیوز

یک تحلیل‌گر مسائل اقتصادی می‌گوید: هک سایبری بنادر کشورمان و اختلال در روند واردات و صادرات بدون گرا دادن در داخل کشور و از سوی عوامل خاص امکان‌پذیر نبود.

به گزارش تین نیوز اسماعیل غلامی  در گفت‌وگویی با  فارس در بندرعباس اظهار کرد: برخی بخش‌های مهم اقتصادی کشور که به عنوان پیشانی ایران در زمینه توسعه روابط اقتصادی با جهان به شمار می‌روند، نقاط حساسی هستند که خطر نفوذ به آنها برای زمین‌گیر کردن کشور و ایجاد اختلال در رساندن کالاها به عموم مردم جدی است.

وی با بیان این که باید در گماردن نیروهای مرتبط با این بخش‌ها حساسیت لازم صورت گیرد، افزود: ما در یک نبرد واقعی اقتصادی با دشمن قرار داریم و آنان نیز از هر فرصتی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و معیشت مردم استفاده می‌کنند و عوامل واداده خود را در قالب نفوذی در درون این مجموعه‌ها فعال کرده و در نقاط مشخصی به کشور ضربه می‌زنند.

این تحلیل‌گر مسائل اقتصادی ادامه داد: توسعه بنادر کشور و سیاست‌های کلان مرتبط با این بخش از جمله مراکزی است که از گذشته نیز دشمن مترصد یافتن دقیق اطلاعات پایه‌ای از آنها برای ضربه زدن اقتصادی به کشور بود و متأسفانه ردپای برخی عوامل نفوذی در این زمینه نیز مشاهده می‌شود که با ظاهرسازی و فریب اما در نقش دشمن در حال ضربه زدن به کیان کشور هستند.

غلامی در همین زمینه به ماجرای هک سایبری بنادر کشورمان اشاره و گفت: انتظار این است که دستگاه قضایی به طور ویژه در این پرونده ورود و ابعاد مختلف آن را بررسی کند که چگونه ممکن است سه ماه قبل از هک سایبری دهها متخصص به سازمان بنادر در این زمینه هشدار داده و خواستار دقت نظر در این ماجرا شوند اما توجهی به نظرات متخصصان امر صورت نگیرد و به ناگاه تمام اسرار بنادر کشور هک شود و در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی خواستار شناسایی و برخورد دقیق با عوامل احتمالی درونی این رخداد شد و خاطرنشان کرد: وزارت راه و بخصوص سازمان‌های حیات خلوت نظیر سازمان بنادر و دریانوردی باید به طور مشخص در این زمینه به ملت توضیح دهند که چه اطلاعاتی و با چه سطحی از محرمانگی در جریان هک سایبری از دست رفته و برای جلوگیری از تکرار آن چه تمهیدات مشخصی در نظر گرفته‌اند.

این تحلیل‌گر مسائل اقتصادی ادامه داد: اسلامی وزیر کنونی راه و شهرسازی چهره‌ای خدوم و سلیم است اما باید دید که کدامین عناصر مشخصی از زمان وزیر قبلی به درون این وزارتخانه خزیده‌اند که حتی در موارد مختلف مانع تحقق دستورات مشخص اسلامی در برخی از موضوعات کلیدی می‌شوند و برخی اطلاعات غلط را نیز به وی منتقل می‌کنند تا بتوانند با عادی‌ جلوه دادن مسائل به امورات خویش مشغول باشند.

غلامی گفت: شمار زیادی از مسؤولان سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با مفسده‌هایی کلان در این سازمان در سال‌های اخیر احضار و دستگیر شده‌اند که نشان دهنده وجود منافذی بزرگی از فساد در این سازمان است که نمونه‌ای از آن به هک سایبری بنادر کشورمان و به تبع آن از دست رفتن اطلاعات کلیدی از کشور بود که نمایندگان مجلس نیز بر آن صحه نهادند و این موضوع نباید به راحتی فراموش شود و باید با مسؤولان سازمان در این زمینه برخورد شود و آنان پاسخگوی این افتضاح باشند.

وی در ادامه بیان داشت: انتظار رصد دقیق‌تر و نظارت هرچه بیشتری از شورای ناظر بر سازمان بنادر می‌رود که این چنین حیف و میل بیت‌المال را در این سازمان شاهد نباشیم و آنان خودشان پرچم تحقیق و تفحص از این سازمان را در دست بگیرند و مجاری فساد را که متأسفانه مدیران خوب متعددی را آلوده ساخته ببندند و جلوی برخی واگذاری‌های رانتی و فرار سرمایه‌ها را گرفته و از سوی دیگر جهت‌گیری سازمان بنادر را از یک مجموعه اجاره بگیر به یک مجموعه پیشرو در زمینه جلب و جذب سرمایه‌های بین المللی تغییر دهند.

غلامی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که با پیگیری دقیق مطالبه خود در زمینه تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و روشنگری ابعاد مختلف فساد در این سازمان به نمایندگان دیگر مجلس، مسیر حرکت این سازمان را اصلاح کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.