| کد خبر: 230186 |

باید برای مقابله با ورود ویروس هندی مرزهای شرقی را بست

باقرزاده گفت: باید برای مقابله با ورود ویروس هندی مرزهای شرقی را بست.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید مرزهای شرقی کشور برای مقابله با ورود گونه جهش یافته هندی کرونا بسته شود، گفت که نیروهای مسلح در بستن مرزها ورود کرده تا کشور وارد چالش جدید نشود.

به گزارش تین نیوز به ایسنا، علی اصغر باقرزاده با اشاره به هشدارهای داده شده مبنی بر ورود گونه جهش یافته ویروس کرونا از هند گفت: یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ورود ویروس هندی به کشورمان بستن مرزهای زمینی از سمت افغانستان و پاکستان است.

در حالت عادی این مرزها ولنگار و باز بوده و به دلیل گستردگی آن پوشش ها خوب نیست به طوری که روزانه رفت و آمد بین مرزی زیاد است و حتی تبادل کالا هم صورت می گیرد. پس اولین نکته برای مقابله با ورود ویروس هندی بستن مرزهای طولانی شرق کشور است.

وی ادامه داد: بحث دیگر گمرکات و تبادلات مرزی است که باید مورد رصد و دقت قرار گیرد. مرزهای هوایی و تردد هواپیما به سمت پاکستان و ورود مسافر و کالاها و گمرکات باید با دقت رصد شود که ان شاءالله کشور درگیر چالش جدید نشود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد که ویروس کرونای هندی به مراتب میزان سرایت و مرگ و میر آن بالاتر است و باید اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد تا بتوان از این مرحله عبور کرد وگرنه در آینده بسیار نزدیک اتفاقات ناگوارتر رخ داده و کشور وارد چالش جدید می شود.

باقرزاده اضافه کرد: به نظر می رسد دولت توان بستن مرزها را ندارد و نیروهای مسلح باید وارد شوند. خواهشم از نیروهای مسلح این است که در بستن مرزها ورود کنند همان طور که پیش از این هم در کارهای جهادی و مقابله با کرونا کنار وزارت بهداشت بودند، این بار هم نقش جدی داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.