| کد خبر: 228681 |

رسوب کالای اساسی در بنادر به ۸/۳ میلیون تن رسید

معاون بندری سازمان بنادر گفت: میزان رسوب کالای اساسی در بنادر۸/۳ میلیون است که بیشترین میزان این کالا‌ها شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی می‌شود.

تین نیوز

 

 

معاون بندری سازمان بنادر گفت: میزان رسوب کالای اساسی در بنادر۸/۳ میلیون است که بیشترین میزان این کالا‌ها شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، فرهاد منتصر کوهساری  معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه با توسعه بسیار زیادی در زیر ساخت‌ها و روساخت‌ها در بنادرکشور صورت گرفته  است، گفت: تاکنون هیچ گونه مشکلی برای انجام عملیات پذیرش و ارسال کالا در بنادر وجود ندارد و تمامی امکانات لازم برای نگهداری کالا‌های مشتریان بندری را دارا است.

او با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی برای سال ۱۴۰۰ در بخش کیفی نیز برنامه‌های متعددی در دست انجام دارد، افزود: از آن جمله این برنامه می‌توان به بهره گیری از فن آوری نوین در مدیریت بنادر، افزایش بهره وری در فعالیت بندری از طریق تشویق رقابت سالم و رتبه بندی شرکت‌های کارگزاری ترابری، استانداردسازی فعالیت‌های بندری و حذف فرایند‌های غیر ضرور، افزایش ایمنی با اجرای دستورالعمل و الزامات مربوط به حمل و نگهداری کالای خطرناک، ادامه حمایت از بخش خصوصی به دلیل شرایط اقتصادی ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا در قالب بسته‌های حمایتی و رقابتی کردن تعرفه‌های بندری اشاره کرد.

او همچنین درباره میزان رسوب کالا در بنادر کشور گفت: هم اکنون میزان رسوب کالای اساسی  در بنادر۸/۳ میلیون است که بیشترین میزان رسوب این کالا‌ها که شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی می شود که مربوط به بندر امام خمینی (ره) است.

منتصر کوهساری با بیان اینکه عملکرد بنادر کشور در زمینه کالای اساسی محدود به واردات بوده و صادرات در زمینه کالای این نوع کالا وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه شرایط تحریم و انتشار ویروس کرونا مشکلاتی را در زمینه فعالیت‌های بندری ایجاد کرده است، اما سازمان بنادر و دریانوردی با پیش بینی مشکلات احتمالی و برنامه ریزی و توزیع منابع و تجهیزات توانسته مدیریت قابل قبولی را در زمینه فرایند واردات و توزیع کالای اساسی صورت دهد که خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشته است.

معاون بندری سازمان بنادر اظهارکرد: در ایام نوروز فعالیت تخلیه و بارگیری کالا به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته ادامه دارد و با توجه به اینکه در ایام نوروز بیشتر بخش‌ها در کشور در تعطیلی به سر می‌برند، اما روند واردات، صادرات، ترانشیپ و ترانزیت کالا متوقف نشده و با برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد روند عملیات بدون هیچ گونه مشکلی ادامه می‌یابد.

 منتصر کوهساری با بیان اینکه در سال گذشته با وجود تشدید ویروس کرونا عملیات تخلیه و بارگیری کالا به  ویژه کالای اساسی به صورت شبانه روزی و مداوم  در تمامی بنادر کشور انجام می شد که این امر در بندر امام خمینی  جدی تری دنبال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چطور میشه نفت رو از سه تا اقیانوس رد کرد به دست مردم ونزوئلا رسوند اما روغن و کالاهای اساسی رو از بندر نمیشه به دست مردم ایران رسوند 🤔