| کد خبر: 174326 |

◄ سیاست سازمان بنادر ترخیص کالاها از بنادر است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به حداقل رساندن میزان رسوب کالا در بنادر را هدف سازمان در شرایط فعلی اقتصاد کشور بیان و جزئیات آن را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به حداقل رساندن میزان رسوب کالا در بنادر را هدف سازمان در شرایط فعلی اقتصاد کشور بیان و جزئیات آن را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد گفت: تخفیفات و مشوق‌هایی در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ روزه ابتدایی برای صاحبان کالا جهت ترخیص کالا لحاظ می‌شود و پس‌ازآن هزینه‌های انبارداری به‌طور تصاعدی افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: همچنین اخیراً سیاستی اتخاذ شده که بر اساس آن برخی کالاها مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز نشوند.

معاون وزیرراه و شهرسازی ادامه داد: این موضوع روند ترخیص کالا از بنادر کشور به‌ویژه بندر شهید رجایی را سرعت بخشیده و امیدواریم با روندی که هم‌اکنون برای ترخیص کالا مدنظر قرارگرفته است، شاهد کاهش میزان رسوب کالا در بنادر باشیم.

راستاد افزود: به حداقل رساندن رسوب کالا از بنادر موجب کاهش هزینه‌های تحمیلی بر اقتصاد خرد و کلان کشور شده و ظرفیت بنادر را نیز آزاد می‌کند.

او تاکید کرد: طبیعتاً صاحبان کالا نیز باید به‌گونه‌ای عمل کنند که در بازه زمانی متعارف، موادغذایی و کالاهای فسادپذیر از بنادر ترخیص شوند.

این مقام مسئول افزود: خروج موادغذایی و کالاهای فسادپذیر در اولویت ترخیص کالا از بنادر قرار دارند و نباید بیش‌ازحد متعارف در بنادر ماندگار شوند.

راستاد تصریح کرد: ترخیص کالاها با حداقل زمان ماندگاری از بنادر کشور و درنهایت  انتقال به بازار مصرف از مهم‌ترین مسائلی است که سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال تحقق آن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فعال امور دریایی ایران(فادا) 0 0

    این خبر سازمان بنادر آدم رو به یاد این ضرب المثل می اندازد:
    پسری را به آهنگری بردند تا شاگردی کند، استاد گفت: "دم آهنگری را بدم!" شاگرد مدتی استاده، دم را دید، خسته شد؛ گفت: "استاد اجازه میدی بنشینم و بدمم؟" استاد گفت: "بنشین"
    باز مدتی دمید و خسته شد، گفت: "استاد! اجازه میدی دراز بکشم و بدمم!" گفت: "دراز بکش و بدم"؛ بعد از مدتی باز خسته شد؛ گفت: "استاد اجازه میدی بخوابم و بدمم؟"
    استاد گفت: "تو بدم، بمیر و بدم".