| کد خبر: 228136 |

◄ تعداد دریانوردان کشورهای منطقه چه میزان است؟

ترکیه با حدود 39 هزار نفر دریانورد بیشترین تعداد دریانوردان منطقه را دارد و پس از آن ایران با 17.6 هزار نفر دریانورد در جایگاه دوم است.

تین نیوز
نقش حمل و نقل و ارتباطات برای توسعه پایدار در اقتصاد جهان، همواره حیاتی وغیر قابل انکار است از همین رو صنعت دریانوردی یکی از اقتصادی ترین، راهبردی ترین و دشوارترین شغل های دنیا محسوب می شود که تاثیر مهمی بر توسعه و اقتصاد جهانی دارد و در دنیای کنونی منبع درآمد بسیاری از کشورها به حساب می آید.
 
امروزه صدها میلیون نفر از مردم سراسر دنیا برای تهیه مواد سوختی، غذایی، فرآورده ها و محموله های خود ازحمل و نقل با کشتی استفاده می کنند و به نوعی همه ما به حمل و نقل با کشتی و صنعت کشتیرانی نیازمندیم.
 
از این رو می توان گفت که اقتصاد جهانی کاملاً به حضور دریانوردان وابسته است و این دریانوردان هستند که ناوگان جهانی را اداره می کنند و موتور تجارت و توسعه، بدون حضور آنان دچار اختلال می شود.
 
در میان کشورهای منطقه، ترکیه با حدود 39 هزار نفر دریانورد بیشترین تعداد دریانوردان منطقه را دارد و پس از آن ایران با 17.6 هزار نفر دریانورد در جایگاه دوم است.
 
این تعداد دریانوردانی رسمی هستند که دارای گواهینامه شایستگی و مهارت برای سفرهای نامحدود را اخذ کرده و می توانند به دریانوردی دور از ساحل مشغول باشند.

منبع: مرکز مطالعات خلیج فارس

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.