| کد خبر: 218302 |

◄ استقبالی از سفرها نیست

​رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران گفت: تا زمانی که چهره‌ها پوشیده از ماسک هستند مشکلات و موانع سفرها وجود دارند.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران گفت: تا زمانی که چهره‌ها پوشیده از ماسک هستند مشکلات و موانع سفرها وجود دارند.

به گزارش تین نیوز، امیر پویان رفیعی شاد در گفتگو با خبرنگار تین نیوز در ارتباط با اقدامات انجام‌شده برای بهبود گردشگری گفت: بحث ارائه بسته‌های سفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمک هتلداران مطرح است. معتقدیم سفرهای انفرادی در اقامتگاه‌هایی انجام می‌شود که نکات بهداشتی در آن به‌خوبی رعایت نمی‌شود و این آسیب بیشتری در قیاس با سفرهای هدفمندی که دران مسائل بهداشتی لحاظ شده باشد در شیوع بیماری می‌زند.

او در ادامه افزود: با برخی از هتل‌ها مذاکراتی انجام شد و آن‌ها نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند. در این راستا کارگروهی هم توسط فعالان حوزه گردشگری شکل‌گرفته است فعالیت‌هایی را دنبال می‌کنند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران با تأکید بر اینکه روادید توریستی به همان منوال سابق ادامه‌دارند، عنوان کرد: برای این روادید در حال رایزنی با وزارت امور خارجه هستیم. شرایط به‌گونه‌ای است که نمی‌توان اصراری به این مسئله داشت درصورتی‌که بی‌میل هم نیستیم. باید تمام عواقب مثبت و منفی این تصمیمات بررسی شود تا درنهایت نتیجه به نفع مردم و کشور باشد.

رفیعی شاد ادامه داد: در بحث سفرهای تجاری و کاری استقبال محدودی نسبت به آژانس‌ها به وجود آمده است اما در بحث خدمات گردشگری اقدام مثبتی انجام‌نشده است. استقبالی جهت سفر نیست و ما معتقدیم تا زمانی که چهره‌ها پوشیده از ماسک هستند مشکلات و موانع سفرها وجود دارند و این تأثیر روانی این مسئله است.

او با اشاره به مالیات دفاتر گفت: آژانس‌ها در این چند ماه اخیر کاری نکردند که بخواهند مالیات بدهند، برای سنوات گذشته هم دولت باید تمهیداتی ارائه دهد که تا الآن بخش خصوصی رها شده و حمایتی انجام‌نشده است.

در پایان رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران خاطرنشان کرد: انجمن به‌عنوان یک بازوی اجرایی و نماینده صنف برای مذاکره با بخش دولتی فعالیت می‌کند و بودجه‌ای برای فعالیت‌های خود ندارد و در این شرایط مسئولین هم به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.