| کد خبر: 208247 |

◄ 4 هزار میلیارد تومان خسارت سیل در سال گذشته/ امکان وقوع سیل در سه استان‌

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت از فرودین 98 تا فرودین 99، جاری شدن سیل نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان به جاده‌های کشور آسیب وارد کرده است.

تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: از فرودین 98 تا فرودین 99، جاری شدن سیل نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان به جاده‌های کشور آسیب وارد کرده است.

به گزارش تین نیوز،  اوایل هفته جاری سامانه بارشی قوی وارد کشور و منجر به وقوع سیل شد. این در حالی است که هواشناسی بارش باران را حداکثر تا 70 میلی‌متر اعلام کرده بود اما در چند نقطه  میزان بارش افزون بر 100 میلی‌متر بود که منجر به جاری شدن سیل شد.

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز خاطرنشان کرد: در طول  هفته جاری جنوب استان کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان درگیری بیشتری با سیل داشتند که خوشبختانه شرایط این استان‌ها به وضعیت عادی برگشته است.

اکبری در خصوص جاده‌های روستایی آسیب‌دیده گفت: در روزهای ابتدایی وقوع سیل مسیر ارتباطی با 650 راه روستایی قطع بود که طبق آخرین گزارش‌ها این عدد به 150 راه روستایی کاهش پیداکرده است.

وی افزود: قرار است 100 راه دیگر نیز تا پایان هفته باز شود و 50 راه دیگر نیز  زمانی که جریان آب برطرف شود در اسرع وقت رفع انسداد می‌شود.

اکبری با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ محور شریانی در کشور در اثر سیل مسدود نیست، تاکید کرد: تمام راه‌های اصلی و بزرگراهی رفع انسداد شدند و فقط یک محور فرعی در جنوب کرمان، محور رودبار به قلعه گنج به دلیل جریان آب در این مسیر مسدود است البته در محور فرعی رودبار – کهنوج هم آب جریان دارد اما تردد امکان‌پذیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر 174 اکیپ راهداری در تمام نقاط کشور در حال بازسازی مسیرهای سیل‌زده هستند که اکثر این اکیپ‌ها در سه استانی که درگیری بیشتری باسیل دارند فعال هستند.

اکبری بابیان اینکه 9 هزار کیلومتر شبکه جاده‌ای و راه ارتباطی درگیر سیل شد، گفت:  500 دستگاه پل و آبرو خسارت دیدند و در حال حاضر 900 دستگاه ماشین‌آلات و 1300 نیروی راهداری در حال فعالیت بازگشایی مسیر و مرمت شبکه جاده‌ای در استان‌های سیل‌زده هستند.

وی در خصوص میزان خسارت وارده به جاده‌های کشور بیان کرد: باید آب به‌صورت کامل از سطح جاده‌ها فروکش کند تا میزان دقیق خسارت‌های وارد آ‌مده تعیین و این میزان به تائید استانداری برسد و بعد به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام شود که هنوز این مراحل طی نشده است اما طبق برآورد اولیه کارشناسان میزان خسارت‌ها 600 میلیارد تومان محاسبه‌شده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در خصوص سامانه بارشی هفته آینده اظهار کرد: بارش باران از فردا آغاز می‌شود و روز شنبه به اوج خود می‌رسد و تمامی نقاط کشور را دربر می‌گیرد اما امکان سیل در استان‌های خوزستان و لرستان و کرمان بیشتر است.

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سیلاب گفت: اقدامات پیشگیرانه اقداماتی زمان‌بر و بلندت مدت است که سریع‌السیر نمی‌توان انجام داد. بااین‌حال فقط برای پل‌های بزرگ بازرسی سریعی در طول سیل قبلی و این سیل انجام داده‌ایم و هر  انسدادی بوده است را برطرف کرده‌ایم.

به گزارش تین نیوز، اکبری افزود: اگر بارش باران در حد پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی باشد آسیب جدی به جاده‌های کشور وارد نمی‌شود. 

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه بیان کرد: ماشین‌آلات را آماده و مستقر کرده‌ایم که اگر آب از حدی بیشتر شود پل‌ها را بشکافند که آب عبور کند و به پل آسیب نرسد.

این مقام مسئول در خصوص خسارت سیل از سال گذشته، گفت: سیل فرودین پارسال 2 هزار میلیارد تومان به جاده‌های کشور آسیب رساند که هزار میلیارد تومان اعتبار داده‌اند که پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نیز بین 50 تا 60 درصد است و تا خردادماه به اتمام می‌رسد. همچنین سیل دی و اسفند نیز 500 و 1000 میلیارد به کشور آسیب رسانده که برای آن اعتباری داده نشده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.