| کد خبر: 186685 |

◄ برآورد تازه از خسارت‌های سیل: 35 هزار میلیارد تومان

در زلزله اخیر کرمانشاه مشابه این نشست برگزار شد و در آن نشست، خسارت آن ۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد اما خسارات سیل تا به امروز ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

تین نیوز

دبیر کارگروه مخاطرات زلزله مرکز تحقیقات راه، زمین و مسکن از تخریب 725 پل در سیل اخیر خبر داد و گفت: خسارات سیل تا به امروز ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، کنفرانس درس‌هایی از سیل اخیر در حوزه راه، ساختمان و شهرسازی به منظور بررسی علل وقوع و شرح رخداد حوادث طبیعی اخیر با حضور رئیس مرکز تحقیقات زمین و مسکن و شکرچی‌زاده و محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی در حال برگزاری است.

علی بیت‌اللهی با اشاره به خسارات سنگین سیل اخیر در کشور، گفت: به یقین کشور ما از این موضوع با افتخار بیرون خواهد آمد، در زلزله اخیر کرمانشاه مشابه این نشست برگزار شد و در آن نشست، خسارت آن ۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد اما خسارات سیل تا به امروز ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

بیت‌اللهی با تأکید بر اینکه ما بابت هر یک از این سوانح خسارات سنگینی پرداخت می‌کنیم، افزود: باید با تصمیماتی که در این قبیل نشست‌ها گرفته می‌شود از میزان خسارات کم کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بروز سیل در اواخر سال گذشته، گفت: در استان گلستان بارندگی ۱۲۲ برابر میانگین ۵۰ ساله اعلام شد. به‌طور مثال در رودخانه کشکان ورودی آب با دبی ۲۴۰۰ هزار مترمکعب عادی بود اما در سیل اخیر این دبی به ۵ هزار مترمکعب افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از رودخانه‌ها و دریاچه‌ها از جمله ارومیه و هامون پر از آب شدند، افزود: در بارندگی‌های اخیر ۹۲ میلیارد مترمکعب آب وارد کشور شد که متأسفانه ۵۰ میلیارد مترمکعب آن به دلیل نبود مدیریت قوی از کشور خارج شد. که اگر قادر به حفظ ان بودیم تا دو سال آینده نگرانی در این خصوص در کشور وجود نداشت.

بیت‌اللهی با تأکید بر اینکه دریاچه ارومیه با بارش‌های اخیر جان دوباره گرفت، تصریح کرد: سد کرخه و سد دز در سیلاب اخیر به مثابه دو حلقه مانع از بروز مشکلات بیش‌تر برای شهر بودند که در این باره باید به مهندسی کشور تبریک گفت. هرچند که پرداختن به مباحث مثبت در سیل اخیر نیاز به برگزاری یک نشست تخصصی دیگر دارد.

وی به تخریب ۱۴ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در سیل اخیر اشاره کرد و گفت در سیل اخیر ۷۲۵ پل تخریب و حدود ۷۶ نفر نیز در این سیل جان خود را از دست دادند که ۴۶ نفر ان مرد و باقی متوفیان زن بودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.