| کد خبر: 190782 |

◄ بازآفرینی بیش از ۳۲۰۰ هکتار بافت فرسوده عملیاتی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به لزوم بازآفرینی بافت‌های فرسوده گفت: بازآفرینی بیش از ۳۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر تهران با اولویت ۱۸ محله با همکاری همه دستگاه‌ها عملیاتی می‌شود.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به لزوم بازآفرینی بافت‌های فرسوده گفت: بازآفرینی بیش از ۳۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر تهران با اولویت ۱۸ محله با همکاری همه دستگاه‌ها عملیاتی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، محمد تقی‌زاده در جلسه کمیته زیرساخت ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به عمده مشکلات محلات تهران اظهار داشت: بسته تشویقی نوسازی امور ثبتی و حقوقی و تأسیسات و تجهیزات شهری نظیر جابه‌جایی تیرهای برق، شبکه ارتباطی و زیرساختی و مدیریت بحران از عمده‌ترین مسائل و مشکلات احصا شده در سطح محلات شهر تهران است.

وی ادامه داد: برنامه اقدام مشترک در شهر تهران با اولویت بازآفرینی در 18 محله شهر تهران شامل محلات فرحزاد، دستغیب، سلسبیل جنوبی، هاشمی، راه آهن، تختی، سیروس، هرندی، زاهد گیلانی، دولاب، اتابک، مینایی، باغ آذری، بلورسازی، مقدم، شادآباد، نعمت‌آباد و جوانمرد قصاب عملیاتی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه مقوله بازآفرینی مشتمل بر فرایندی توسعه‌ای و یکی از راهبردهای اصلی دولت است بیان کرد: بیش از 3200 هکتار بافت فرسوده در شهر تهران وجود دارد که همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف را بسیج می‌کنیم تا این فرایند بر اساس تکالیف برنامه ششم عملیاتی شود.

تقی‌زاده سپس افزود: بازآفرینی در شهر تهران به واسطه الگو بودن این شهر در کشور بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند نمونه خوبی برای تعمیم به سایر کلانشهرهای کشور باشد.

وی همچنین عنوان کرد: اسناد قولنامه‌ای در محلات بافت‌های فرسوده یکی از مشکلات مشترک تمامی محلات است و با فهم این مشکل در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد با محوریت معاونت عمرانی در جهت رفع این مشکل پیگیری‌های لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران به نقل از تسنیم، با اشاره اینکه اگر خواهان تسریع در  بازآفرینی بافت‌های فرسوده در شهر تهران هستیم ابتدا باید مشکل اسناد قولنامه‌ای را مرتفع  کنیم گفت: نیازمند تدوین برنامه عملیاتی مبتنی بر ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی در کمیته زیرساختی بازآفرینی کلانشهر تهران هستیم.

تقی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در تعیین اولویت‌های کمیته زیرساخت بازآفرینی حتما از نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط دعوت می‌کنیم چرا که این تصمیمات نباید پشت درهای بسته و بدون اطلاع دستگاه‌ها از تکالیف خود  اتخاذ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.