| کد خبر: 190694 |

آیین‌نامه ویژه بازآفرینی شهری تدوین می شود

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی مجمع مشورتی کلان شهرهای کشور گفت: بازآفرینی شهری پاسخگوی مسائل و مشکلات فعلی در جامعه نیست و در این حوزه آئین نامه مشخصی تدوین و عملیاتی خواهد شد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی مجمع مشورتی کلان شهرهای کشور گفت: بازآفرینی شهری پاسخگوی مسائل و مشکلات فعلی در جامعه نیست و در این حوزه آئین نامه مشخصی تدوین و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، ‌اسماعیل دویران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: یکی از مباحث مورد توجه قوانین مربوط به بازآفرینی شهری است که پاسخگوی مسائل و مشکلات نیست که کارشناسان شهر سازی همه شهرهای کشور با معرفی نماینده و برگزاری جلسه‌، آئین نامه اجرایی مشخصی را در این ارتباط اعلام خواهند کرد.

وی اظهار داشت: طبق تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده است آئین نامه مشخصی برای عملیاتی شدن تدوین و پس از آن از طریق شورای عالی استان‌ها اصلاح و قوانین در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: موضوع بازآفرینی در شهر زنجان همانند شهرهای دیگر و در یک مسیر قرار دارد و همین مساله موجب شده فعالیت‌های این حوزه به صورت نقطه‌ای انجام شود.

وی اضافه کرد: تفاوت‌ها در موضوع باز آفرینی شهری به میزان اعتبارات تخصیصی استان‌ها باز می‌گردد که برخی مراکز کمتر و برخی دیگر بیشتر دریافت کرده اند و در این میان استان زنجان وضعیت تا حدود خوبی دارد.

دویران خاطر نشان کرد: حوزه خدمات الکترونیکی شهرداری و به عبارتی ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان نیز از جمله مسائل مهم این کمیسیون است که با بحث‌های انجام گرفته باید رویه واحدی در سطح کشور در این زمینه اعمال شود.

وی اظهار داشت: به طور مثال صدور پروانه ساختمانی در شهر زنجان به شکل خاص و در استان‌های دیگر نیز با روند متفاوت است که مقرر شده برای خدمات شورا و یا شهرداری در بخش‌های مختلف از قبیل عوارض نوسازی و صدور پروانه رویه واحدی تدوین شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی مجمع مشورتی کلان شهرهای کشور گفت: شرط تحقق این مهم تدوین فرآیندهای ضروی بوده تا روش‌های یکسانی در کشور اعمال شود که پس از گام اول تهیه اپلیکیشن جامع شهری است که برای کل کشور تدوین می‌شود.

وی اضافه کرد: تحقق این مهم نیز نیازمند تأمین زیر ساخت‌های لازم است که هم اکنون اغلب شهرها در حال تکمیل فیبر نوری با همکاری اپراتورهای مختلف هستند که در شهر زنجان این روند اغاز شده که گامی مهم در راستای الکترونیکی کردن خدمات است.

دویران افزود: برای عملیاتی کردنی این برنامه مهم طی ۲ ماه آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان فناوری اطلاعات شهرداری در استان قزوین برگزار خواهد شد تا رویه‌های اعمال شده برای اجرای این طرح به شیوه یکسانی انجام گیرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.