| کد خبر: 192148 |

در دیدار وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر کار و امور اجتماعی سوریه مطرح شد:

مقاومت مردم سوریه مقابل جریان استکباری نقطه آغاز بازآفرینی این کشور است

وزیر راه و شهرسازی در ملاقات با وزیر کار و امور اجتماعی سوریه ضمن تاکید بر پیشرفت های این کشور، ایستادگی برابر زورگویی و جریان استکباری را نقطه آغازین بازیابی و بازآفرینی ملت و کشور سوریه دانست.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در ملاقات با وزیر کار و امور اجتماعی سوریه ضمن تاکید بر پیشرفت های این کشور، ایستادگی برابر زورگویی و جریان استکباری را نقطه آغازین بازیابی و بازآفرینی ملت و کشور سوریه دانست.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز با ریما قادری، وزیر کار و امور اجتماعی کشور سوریه دیدار کرد. در این ملاقات وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط روبه رشد کشور سوریه، اظهار داشت: کشور و مردم سوریه پیشرفت و موفقیت‌های زیادی داشته‌اند و یکی از نشانه‌های این موفقیت عصبانیت آمریکا و اسرائیل است. این موضوع برای ملت‌های منطقه باید یک درس باشد و نشان دهد که ایستادگی در مقابل زورگویی و جریان استکباری همواره به نتایج مثبت منتهی می‌شود.

وی افزود: البته ۴۰ سال است که مردم ایران فشار و تحریم آمریکا را تحمل می‌کنند. هرچقدر پیشرفت هم که به وجود آمده به واسطه ایستادگی ملت ایران است. مردم ایران روز به روز مقاوم تر شده و مطمئن هستم که این شرایط پیش آمده برای مردم سوریه اگرچه زیرساخت‌ها را خراب و به مردم لطمه زد اما یک نقطه آغاز بازیابی و بازآفرینی ملت و کشور خواهد شد.

رئیس کمیسیون مشترک دو کشور ایران و سوریه گفت: در این سفر شما ملاقات‌های متعددی با مسئولان جمهوری اسلامی ایران داشتید و امیدوارم که همه این جلسات سازنده و بابت پیشرفت دو کشور مفید واقع شود.

وزیر کار و امور اجتماعی سوریه:

مردم و دولت ایران شریک موفقیت‌ها و پیروزی های سوریه هستند

در ادامه این جلسه ریما قادری، وزیر کار و امور اجتماعی کشور سوریه ضمن تشکر از فرصت ایجاد شده بابت برگزاری این نشست و ارائه گزارش به وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک دو کشور ایران و سوریه اظهار داشت: ‌در خلال این سفر و گفت و گوهای انجام شده، لازم دیدیم شما را به عنوان رئیس کمیسیون مشترک دو کشور در جریان مباحثات انجام شده قرار دهیم.

وی افزود: در این بین جا دارد مراتب تشکر و قدردانی خودمان را از ایران به عنوان کشور دوست و برادر بابت تلاش هایی که در راستای مبارزه با تروریسم در کشور سوریه داشت، داشته باشیم. خون جوانان ایرانی در سوریه برای مبارزه با تروریسم درکنار مبارزان کشورمان ریخته شد تا در کنار هم محور مقاومتی را شکل دهند که شما به دستاوردهای آن اشاره داشتید.

قادری تصریح کرد: همین طور باید از حمایت اقتصادی ایران از کشور ایران هم تشکر داشته باشیم که مجموع این تلاش ها و حمایت‌ها تردیدی به جا نمی‌گذارد که ایران شریک پیروزی‌های به دست آمده در سوریه و پیروزی‌های آینده خواهد بود. به همین خاطر ما از مردم و دولت ایران بابت این حمایت کمال تشکر و قدردانی را داریم. این حمایت در راستای منافع دو کشور است چون ما یک هدف مشترک یعنی پیروز شدن بر همه کشورهای استعماری، استکباری و تروریسم را دنبال می کنیم.

 وزیر کار و رفاه اجتماعی سوریه ادامه داد: در این سفر ما مجموعه دیدارهای مهم و رسمی را برگزار کردیم. در این دیدارها موضوعات مختلف در بحث تقویت روابط میان دو کشور در حوزه اقتصادی، اجتماعی و بازار کار مطرح شد. این گفت و گوها از نگاه سوریه می‌تواند یک اقدام اساسی در راستای تقویت هرچه بیشتر روابط راهبردی دو کشور باشد تا بتوانیم روابط را در حوزه های غیرسیاسی به سطح ممتاز روابط سیاسی بین ایران و سوریه برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین در این دیدارها بازدیدهای میدانی خوب و متنوعی از کارگاه‌های تولیدی ایجاد شده در ایران داشتیم که جا دارد به خاطر این پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه خدمات اجتماعی، بهزیستی و آموزش فنی و حرفه ای تبریک بگوییم. ایران توجه ویژه ای به بحث نیرو و سرمایه انسانی داشته که به طبع این سرمایه می‌تواند در هر فعالیت تولیدی اصلی ترین عامل باشد. در خلال این دیدارها دولت سوریه بر هرگونه همکاری‌های احتمالی آینده تاکید داشت.

در پایان این دیدار روند اجرای برخی از تفاهمات چهاردهمین اجلاس کمیته عالی مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیز بررسی شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.