| کد خبر: 202956 |

​آمادگی برای روزهای برفی آینده و ممنوعیت تردد برای تریلی‌ها

​مدیر بحران و ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آمادگی کامل برای روزهای برفی آینده در محورهای برف‌گیر به ویژه جاده‌ها و مسیرهای منتهی به استان تهران خبر داد و گفت: در شرایطی که وضعیت جوی به حالت بحرانی نزدیک شود از تردد و ورود تریلی‌های تک محور به این جاده‌ها جلوگیری خواهد شد.

تین نیوز

مدیر بحران و ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آمادگی کامل برای روزهای برفی آینده در محورهای برف‌گیر به ویژه جاده‌ها و مسیرهای منتهی به استان تهران خبر داد و گفت: در شرایطی که وضعیت جوی به حالت بحرانی نزدیک شود از تردد و ورود تریلی‌های تک محور به این جاده‌ها جلوگیری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا، بر اساس آخرین هشدار سازمان هواشناسی طی روزهای آینده شاهد بارش باران و برف، کولاک و آبگرفتگی در معابر ۲۳ استان خواهیم بود و با توجه به اینکه پیش از این محمد رودباری -مدیر بحران و ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- از مسدود نشدن جاده‌های مواصلاتی پایتخت به عنوان کریدور اول و مهم در روزهای برفی گیر و ایام زمستان در قالب طرح راهداری زمستانه امسال خبر داده بود.

همین مقام مسئول تاکید کرد که در روزهای برفی پیش‌رو و ایام زمستان تحت هیچ شرایطی قرار نیست که این جاده‌ها مسدود شود و مقرر شده تا در صورت نزدیک شدن شرایط جوی به حالت بحرانی از ورود و تردد تریلی‌های تک محور که همیشه دردسرساز می شوند، جلوگیری به عمل بیاید.

رودباری در این باره گفت: محورها و جاده‌های مواصلاتی تهران-قم، تهران-البرز، کرج-قزوین، تهران-ساوه، تهران-فیروزکوه، هراز، کرج-چالوس و تهران-سمنان جزو کریدور و رینگ نخست بوده که برای ما در اولویت است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم که این جاده‌ها به دلیل شرایط جوی در ایام زمستان بسته شود.

وی افزود: در شرایط بسیار خاص که تردد در این محورها مخاطرات جدی برای رانندگان داشته باشد و شرایط جوی اجازه عبور و مرور ندهد، تردد در برخی جاده‌ها ممکن است با محدودیت یا ممنوعیت تردد مقطعی و کوتاه مدت مواجه شود اما در غیر این صورت با آمادگی ۲۴ ساعته در تلاش خواهیم بود تا این جاده‌ها بسته نشود.

مدیر بحران و ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط جوی نامناسب مانند باران و برف شدید تریلی‌های تک محور همیشه دردسرساز می شوند و با قیچی کردن جاده‌ها عبور و مرور را برای مردم با مشکل مواجه می‌کنند با پلیس‌راه توافقاتی داشته‌ایم تا در صورت نزدیک شدن به شرایط جوی بحرانی در جاده‌های کشور از وارد شدن تریلی های تک محور به جاده‌های بحرانی جلوگیری به عمل آید و آن‌ها در نزدیکترین پارکینگ متوقف شوند تا شرایط جوی به حالت عادی بازگردد.

رودباری تاکید کرد: ۱۲۰۰۰پرسنل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ۹۴۰ پایگاه زمستانی و با بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات مختلف در آماده باش کامل قرار دارند تا مردم در ایام زمستان با مشکلی مواجه نشوند و اگر در شرایطی که حالت زرد به وجود آید تقریبا همه آن‌ها از حالت شیفتی خارج شده و بسیج می‌شوند و در شرایط بحرانی‌تر و وضعیت قرمز مدیران ارشد نیز در قرارگاه‌های راهداری حاضر شده تا مشکلات را از نزدیک بررسی و حل کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.