| کد خبر: 242120 |

عکس‌‌های ارسال شده از سوی مسافران به طور واضح نشان می‌دهد، مسافران به سختی در ردیف‌های صندلی جا گرفته‌اند. این در حالی است که تغییر ردیف صندلی‌های هواپیما از یک استاندارد مشخص تبعیت می‌کند و نباید آن استانداردها نادیده گرفته شود.

تین نیوز

 کاهش فاصله صندلی در بخش اکونومی در هواپیما یکی از مشکلات و اعتراضات مسافران بوده‌ است اما این اعتراض در دوران کرونا و اعمال پروتکل فاصله اجتماعی و پذیرش مسافر با 60 درصد ظرفیت مسافر به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد و این شائبه ایجاد شد که مدیران شرکت‌های هواپیمایی برای جبران کاهش پذیرش مسافر با توجه به ظرفیت خود، اقدام به اضافه کردن ردیف‌های صندلی کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، عکس‌‌های ارسال شده به خبرگزاری ایلنا از سوی مسافران به طور واضح نشان می‌دهد، مسافران به سختی در ردیف‌های صندلی جا گرفته‌اند. این در حالی است که تغییر ردیف صندلی‌های هواپیما از یک استاندارد مشخص تبعیت می‌کند و نباید آن استانداردها نادیده گرفته شود.

درباره کاهش فاصله صندلی‌های مسافران در هواپیماها، یک مقام صنفی با بیان اینکه هیچ شرکتی نمی‌تواند خودسرانه به تغییر تعداد صندلی‌های هواپیما اقدام کند، گفت: استاندارد بین صندلی‌ها معمولا بین 28 تا 32 اینچ در نظر گرفته می‌شود اما اغلب شرکت‌های سازنده هواپیما، براساس نوع هواپیما فاصله استانداردی برای صندلی‌ها تعریف می‌کند و گاها این فاصله‌ها و نوع چیدمان صندلی براساس سفارش مشتری تعیین می‌شود .

وی با بیان اینکه تغییر ردیف و تعداد صندلی‌ها می‌تواند بر روی وزن و بالانس هواپیما اثر بگذارد، ادامه داد: هر شرکتی می‌تواند نسبت به تغییر چیدمان صندلی اقدام کند اما هر تغییر باید با موافقت و تایید سازمان هواپیمایی کشور باشد. شاید برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای دلایل اقتصادی،‌ بخواهند تعداد صندلی‌های هواپیما را افزایش دهند یا اینکه بخش فرست کلاس و بیزنس را حذف و به جای آن، صندلی‌های اکونومی را جایگزین کنند اما پیش از این باید از سازمان هواپیمایی مجوز مورد نظر را دریافت کند.

وی تاکید کرد: این تصمیم شامل تمام شرکت‌های هواپیمایی نمی‌شود و احتمالا شرکت‌هایی که عمدتا بلیت خود را به صورت چارتری به فروش می‌رسانند، متقاضای این درخواست‌ها هستند.       

همچنین «محمد محمدی‌بخش» رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره امکان کاهش فاصله صندلی‌های هواپیما و افزایش تعداد صندلی‌ها و اعتراض مسافران دراین باره‌ اظهار داشت: صندلی هواپیما و نصب آن استاندارد و ریل مشخصی دارد. تعداد صندلی و نحوه چیدمان آن در هر هواپیما با توجه به مدل هواپیما از لحاظ بدنه باریک و بدنه پهن متفاوت است اما هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی از استانداردهای کارخانه سازنده این هواپیماها عدول نکرده‌ است.

وی ادامه داد: در هر شرکت و هواپیمایی که احساس کردیم، خلافی صورت گرفته بازدید و کنترل فنی دقیق را انجام داده‌ایم و می‌دهیم. همچنین بارزس‌های سازمان هواپیمایی روزانه هواپیماهای فعال را مورد کنترل و بازرسی فنی قرار می‌دهند.  

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: از تمام مسافران خواهش داریم اگر شرکتی استانداردهای مورد نظر در بحث فاصله بین صندلی را رعایت نکرده به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند و سازمان را در جریان تخلف‌هایی که دیده نشده قرار بدهند تا به سرعت به این موضوع ورود کنیم.

محمدی‌بخش تاکید کرد: البته هنوز گزارشی در این چارچوب و مبنی بر اینکه صندلی‌ها خارج از استانداردها چیده شدند و استانداردهای  فاصله رعایت نشده، به سازمان هواپیمایی نرسیده‌است.   

 

in000dex

in777dex

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید