| کد خبر: 233074 |

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس در خصوص مشکل پیش آمده برای مسافران پرواز شماره ۳۰۵۵ زاگرس به مقصد تاشکند توضیحاتی ارائه کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس در خصوص مشکل پیش آمده برای مسافران پرواز شماره ۳۰۵۵ زاگرس به مقصد تاشکند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، منوچهر حاجی بنده مدیر عامل شرکت هواپیمایی زاگرس درباره آخرین وضع این پرواز گفت: تعداد مسافران این پرواز ۷۰ نفر بوده و مسافران پس از ۴۵ دقیقه از نشستن هواپیما در مشهد که بدلیل عدم ارائه مجوز پرواز توسط ترکمنستان اتفاق افتاد، با مساعدت آقای امانی مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سالن ترانزیت منتقل شده و از آن‌ها در سه نوبت با ناهار و آب میوه پذیرایی شد.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی اصطلاحا safety & service minded هستند و اظهارات اعلام شده در رابطه با سرگردانی و بی توجهی به مسافران صحت ندارد و کذب محض است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: مشکل نداشتن مجوز نیز برای همکاران شاید قابل تأمل باشد، شرکت زاگرس از ۷۲ ساعت قبل از پرواز، مجوز انجام پرواز را روی سامانه AFTN دریافت کرده و هیچگونه محدویتی برای اجرای پرواز اعم از بدهی و ... اعلام نشده بود.

حاجی بنده افزود: روش ترکمنستان این است که هر ۳ تا ۴ ماه invoice اورفلای را با تعیین یک زمان معقول به ما اعلام می‌کند که آخرین بار مبلغ ۵۲۰۰ دلار برای پرواز ماه‌های اکتبر، نوامبر، دسامبر، ژانویه، مارس و فوریه پرداخت کردیم.

وی افزود: اگر مجوز پروازی تایید می‌شود نوعی بی توجهی به مقررات است که بجای کنسل کردن مجوز، با اعلام بدهی و آنهم بدون ارسال صورتحساب فضای کشور را روی آن پرواز ببندند، با این وجود با مساعدت آقای امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری و همکاران مرکز کنترل هوایی ایران مشکل حل شد.

وی تصریح کرد: با تماس‌های مکرر با سفیر ازبکستان در ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان و صد‌ها تلفن و تلکس، سرانجام در ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه از طریق پست الکترونیک به ما اعلام کردند که در رابطه با ماه‌های می‌و آوریل مبلغ ۳۲۰۰ دلار بدهی داریم که کمتر از ۴۵ دقیقه این مبلغ پرداخت و مجوز مجدد صادر شد.

وی تصریح کرد: البته مراتب اعتراض شرکت را به غیر حرفه‌ای عمل کردن سازمان هواپیمایی ترکمنستان اعلام خواهیم کرد، کافی بود اعلام می‌کردند به دلیل بدهی مجوز نمی‌دهند و صورتحساب را هم ارسال می‌کردند و این دردسر و مشکل درست نمی‌شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: پرواز شماره ۳۰۵۵ بعد از این مشکلات با تعویض کروی پروازی و تیم مهماندار در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به سمت تاشکند پرواز کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید