| کد خبر: 244981 |

یکی از مهمترین نگرانی‌های دنیا کندی حمل ونقل و تجارت برای انعطاف پذیری آب‌وهوا خواهد بود.

تین نیوز

سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) از سال ۲۰۲۳، از همه کشتی‌ها می‌خواهد که شدت کربن سالانه خود را بر اساس انتشار گازهای گلخانه‌ای کشتی برای محموله‌ای که حمل می‌کند محاسبه کنند.

به گزارش تین نیوز، دو گزینه موجود برای کشتی‌های قدیمی این است که یا با فناوری‌های جدید مجهز شوند یا به سادگی سرعت خود را کاهش دهند. نتایج نشان می‌دهد که کاهش ۱۰ درصدی سرعت مصرف سوخت را تقریبا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

خشکسالی‌های مرتبط با آب‌وهوا، موج‌های گرمای مرگبار، طوفان‌های شدید و یک بیماری همه‌گیر صادرات محصولات اصلی را بسیار چالش برانگیز می‌کند و تعداد فزاینده‌ای از مردم را به فقر و گرسنگی سوق می‌دهد.

 بر اساس مسیر فعلی، حدود یک چهارم از مزارع قهوه برزیل و ۳۷ درصد از مزارع قهوه اندونزی احتمالا به دلیل تغییرات آب وهوایی از بین خواهند رفت. با این حال، اگر کشورهای صادرکننده، شیوه‌های پایدار و مقاوم در برابر آب و هوا را اتخاذ کنند، می‌توان از تجارت جهانی برای کاهش تغییرات آب و هوا و ارتقاء فقیرترین اقشار جهان استفاده کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید