| کد خبر: 224371 |

دومین مسیر دسترسی شهروندان مشهدی به خط دوم قطارشهری این کلانشهر در محل ایستگاه کوهسنگی روز شنبه طی مراسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تین نیوز

دومین مسیر دسترسی شهروندان مشهدی به خط دوم قطارشهری این کلانشهر در محل ایستگاه کوهسنگی روز شنبه طی مراسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهردار مشهد در این مراسم گفت: زیرساختهای پروژه قطارشهری را پرهزینه اما مهم توصیف و بیان کرد: گسترش حمل و نقل ریلی درون‌شهری در سطح این کلانشهر با وجود هزینه‌بری قابل توجه آن، با شتاب پیش می‌رود و قولهای مساعدی نیز برای تامین منابع مالی توسعه قطارشهری مشهد گرفته شده است.

محمدرضا کلایی افزود: عملیات حفاری خط چهارم متروی مشهد بر همین اساس تا پایان سال ملی جاری آغاز شده و این پروژه به سرانجام می‌رسد.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد بر این اساس در طول مدت پیش رو تا نیمه نخست سال آتی هر دو هفته یکبار یک اقدام خوب مترویی را رقم خواهد زد.

شهردار مشهد عزم مدیریت شهری این کلانشهر را تاکید بر مدلهای جدید حمل و نقل درون‌شهری و پیاده‌مداری اعلام و بیان کرد: مشهد می‌تواند در دهه آتی شهر پیشتاز در کشور باشد زیرا مدیریت شهری این کلانشهر تقویت پیاده‌مداری را در دستور خود دارد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در این مراسم گفت: برای ساخت دومین مسیر دسترسی ایستگاه کوهسنگی این کلانشهر ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شد.

کیانوش کیامرز افزود: این مسیر به منظور تسهیل حرکت همه اقشار شهروندان با ایجاد دسترسی بهتر آنها به ایستگاه کوهسنگی اجرا شد بطوری که در ساخت آن طراحی ویژه‌ای نیز برای آسایش و سهولت رفت و آمد شهروندان کم‌توان اجرا شده است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین