| کد خبر: 174791 |

خادمی در جمع خبرنگاران؛

◄ قطعه دو آزادراه تهران-شمال به پیشرفت 23 درصدی رسید/ افتتاحیه 1400

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 23 درصدی قطعه دو آزادراه تهران-شمال خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت 23 درصدی قطعه دو آزادراه تهران-شمال خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه آیین پایان حفاری تونل شرقی البرز در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد بازگشایی طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور بودیم.

او توضیح داد که پیش از این تونل امام‌زاده‌هاشم به طول سه هزار و 300 متر بزرگ‌ترین تونل جاده‌ای کشور بود اما با بازگشایی تونل البرز به طول شش‌هزارو400 متر تا سال‌های طولانی این تونل بزرگ‌ترین تونل جاده‌ای کشور خواهد بود.

خادمی عملیات امروز را در تاریخ راه‌سازی کشور منحصربه‌فرد دانست و گفت: ما در این مسیر تونل‌های زیادی داشتیم اما همه در یک جبهه رشته‌کوه البرز قرار داشتند، تونل امروز سمت جنوبی البرز را به قسمت شمالی البرز با دو آب و هوایی متفاوت متصل کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: قطعه دو آزادراه تهران-شمال هر  ماه حدود یک و نیم درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این قطعه به‌تنهایی به پیشرفت 12 درصدی رسیده است و اگر تکمیل بخشی از تونل البرز را به آن اضافه کنیم پیشرفت کلی قطعه دو آزادراه تهران-شماه به 23 درصد می‌رسد.

وی پیش‌بینی کرد قطعه دو آزادراه تهران-شمال تا 1400 تکمیل شود.

خادمی هم‌چنین در خصوص آخرین وضعیت قطعه یک این آزادراه گفت: این قطعه تقریبا از لحاظ سازه‌ای تکمیل شده است و بحث اصلی ما کنترل وضعیت ایمنی و ترافیک مسیر است.

او توضیح داد: در صورت عدم کنترل ترافیک قطعه یک آزادراه و افتتاحیه بدون برنامه‌ریزی شاهد رسیدن ترافیک به بزرگ همت خواهیم بود بر این اساس بهره‌برداری از قطعه یک بعد از کنترل این وضعیت انجام خواهد شد.

خادمی همچنین عنوان کردکه به دلیل شرایط فعلی کشور،  نصب روشنایی مسیر و همچنین جت فن‌ها کامل نشده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • داریوس ایگانی 0 0

    واقعا بجز تاسف بحال این ملت کاری نمیتوان کرد دولت چین درعرض سه سال هشتصد کیلومتر بمداتب سختر از تهران سمال بزرگراه احداً میکند .اینها بعداز ۳۰ سال نتوانستن یک بزرگ راه ۱۲۰کیلومتری راه احداث کنند.