بازدید سایت : ۴۷۲۳۱

امکان حمل سالانه ۱۰ میلیون تن بار از کریدور شمال جنوب

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر لزوم ادامه همکاری ایران و آذربایجان برای تکمیل خط ریلی آستارا – آستارا، از امضای تفاهم نامه های گسترش همکاری های ریلی در آینده خبر داد و گفت: براساس برآورد انجام شده امکان حمل ۱۰ میلیون تن بار در سال، از کریدور شمال – جنوب وجود دارد.

امکان حمل سالانه  ۱۰ میلیون تن بار از کریدور شمال  جنوب
تین نیوز |

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر لزوم ادامه همکاری ایران و آذربایجان برای تکمیل خط ریلی آستارا – آستارا، از امضای تفاهم نامه های گسترش همکاری های ریلی در آینده خبر داد و گفت: براساس برآورد انجام شده امکان حمل ۱۰ میلیون تن بار در سال، از کریدور شمال – جنوب وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست پروژه اتصال ریلی و ایستگاه بار انداز راه آهن آستارا – آستارا، با حضور جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن و روشن رستم اف، رئیس راه آهن کشور آذربایجان در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

مدیرعامل راه آهن در این نشست گفت: راه آهن ایران و کشور آذربایجان همکاری طولانی مدتی را داشتند و امیدواریم با توجه به اقدامات مشترک میان دو کشور درباره خطوط ریلی، این همکاری ها ادامه یابد.

ذاکری ادامه داد: باتوجه به تحولات در منطقه، ضرورت انتقال بار از روسیه به اقیانوس هند و برعکس افزایش یافته و این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون وزیر راه شهرسازی افزود: باید حمل ونقل ترکیبی بار بین کشورهای روسیه، آذربایجان، ایران و نهایتا کشور مقصد هندوستان تکمیل شود و برنامه افزایش بار ریلی میان ایران و آذربایجان در دستور کار قرار گیرد.

ذاکری تاکید کرد: در حال حاضر ما در ۵ نقطه به کشورهای cis متصل هستیم و براساس برآورد انجام شده امکان حمل ۱۰ میلیون تن بار در سال، از کریدور شمال – جنوب وجود دارد.

وی گفت: همچنین به صورت جدی با کشور روسیه در خصوص اتصال خطوط ریلی رشت به آستارا، مذاکراتی داشتیم که امیدواریم این پروژه در مدت زمان کمتری به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حاشیه اجلاس بریکس هم مباحث ریلی دو کشور ایران و آذربایجان مطرح خواهد شد و ما در این خصوص پیشنهادی از کشور روسیه دریافت کرده ایم که کریدور جدید شمال- جنوب میان ایران و روسیه را در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: تعدادی از شرکت های حمل ونقل بین المللی ایرانی فعالیت های خوبی را شروع کرده اند که باید این اقدامات مثبت از سوی دو کشور ایران و آذربایجان فعال تر شوند.

با احداث کریدور باکو به سمت جنوب و تا پایانه آستارا ظرفیت بار در این مسیر به ۱۵ میلیون تن می رسد

ذاکری گفت: همچنین با احداث کریدور باکو به سمت جنوب و تا پایانه آستارا ظرفیت بار در این مسیر به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: ما از شرکت های حمل ونقلی در کشور خواسته ایم که کریدور شمال – جنوب را قبل از تکمیل پروژه ریلی رشت به آستارا به ظرفیت قابل قبولی برسانند.

ذاکری تاکید کرد: احداث این کریدور زمان بر است و تا زمان تکمیل شدن کریدور پیشنهادی رشت – آستارا حتما باید از ظرفیت موجود شمال – جنوب بیشترین استفاده را داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم جلسات فنی ریلی دو کشور ایران و آذربایجان ادامه دار باشد و شاهد همکاری بیش از پیش ایران و آذربایجان در حوزه ریلی باشیم.

رئیس راه آهن آذربایجان هم با ابراز خرسندی از نشست مشترک با دکتر جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، با اشاره به همسایگی و تعامل خوب دو کشور ایران و آذربایجان، خواستار افزایش همکاری های ریلی طرفین شد.

رستم اف، در این نشست، با اشاره به اهمیت اتصال ریلی و ایستگاه پایانه ریلی آستارا – آستارا در افزایش ترانزیت بار از طریق کریدور شمال – جنوب، گفت: در مورد پایانه ریلی آستارا، علاقمند هستیم که موضوعات فنی و جزئی آن در جلسات فنی که از سوی راه آهن دو کشور برگزار می شود، مطرح شود تا هر چه زودتر شاهد تکمیل این پروژه باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید

    سلام. این ده میلیون تن الان کجاست؟ این بار الان از کدوم مسیر عبور میکنه؟
    نکنه انتظار دارید این مقدار بار بعد از ساخت راه آهن رشت آستارا یهوئی خلق بشه؟
    عزیز دل برادر اول باید بار باشه بعد راه. نمیشه که اول راه و بسازی بعد دنبال بار بگردی!