توقف قطارها در ایستگاه راه آهن نیشابور دوباره برقرار شد
مدیرکل راه آهن خراسان از بازگشت توقف قطارها در ایستگاه نیشابور خبر داد و گفت: بخش ریلی طرح زیرگذر شادیاخ نیز به پایان رسیده و مراحل تکمیلی در حال اجراست.
مدیرکل راه آهن خراسان از بازگشت توقف قطارها در ایستگاه نیشابور خبر داد و گفت: بخش ریلی طرح زیرگذر شادیاخ نیز به پایان رسیده و مراحل تکمیلی در حال اجراست.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی نصیری ورگ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح احداث زیرگذر شادیاخ در خصوص بازگشت توقف ها به ایستگاه قطار نیشابور افزود: اوایل مردادماه سال جاری بود که ۲۰ درصد قطارها در ایستگاه نیشابور حذف شد و ۸۰ درصد همچنان توقف داشت اما با توجه به مطالبه مردم و پیگیری مسئولان و هماهنگی با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، در ریز برنامه ای که اساس سیر و برنامه حرکت قطارها است، این موضوع گنجانده شده است.
بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان، مرداد ماه امسال با توجه به ترافیک زیاد قطار های مسافری در مسیرهای منتهی به مشهد، برای ارتقای کمی و کیفی خدمات و کاهش زمان سفرهای ریلی، مدیریت دقیق ترافیک قطارها و به حداقل رساندن توقف های غیرضروری در ایستگاه های طول مسیر ریلی ، ۲۰ درصد از توقف قطارها در ایستگاه نیشابور حذف شد.
وی با بیان این که ۷۰ درصد قطارهای بین شهری راه آهن جمهوری اسلامی در محور خراسان سیر دارد عنوان کرد: گذرگاه نیشابور به عنوان تنها گذرگاه همسطح ریلی تهران-مشهد، نیازمند توجه و مشارکت متولیان است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: بخش اجرایی مربوط به راه آهن در این طرح به پایان رسیده و چهار باکس پیش ساخته اجرا شده است و حتی در دوره جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، عملیات نصب باکس های زیرگذر با توجه به برنامه ریزی که از قبل صورت گرفته بود، متوقف نشد.
نصیری ورگ در خصوص روند تکمیل این طرح اضافه کرد: ادامه طرح بر عهده شهرداری و پیمانکار است که فرماندار قول پیگیری داده است و امیدواریم با اجرا و تکمیل رمپ ورودی و مسیر زیرگذر، زودتر برای استفاده شهروندان آماده شود.
وی تاکید کرد: گذرگاه رحمت (کشتارگاه) نیشابور، تنها گذرگاه همسطح محور ریلی تهران مشهد است که با همکاری شهرداری و راه آهن باید به صورت گذرگاه غیر همسطح احداث شود و با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی برای قطارها و شهروندان و پیشگیری از حوادث، نیازمند اهتمام و مشارکت همگانی است.
او ادامه داد: گذرگاه عمار یاسر نیز پیشتر به صورت غیر همسطح درآمد. همچنین زیرگذر فردوسی که سالهای گذشته به بهره برداری رسید، بزرگترین زیرگذر ریلی کشور است که برای تردد مسیرهای عمود بر ایستگاه قرار می گیرد.