۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه راه آهن خرم آباد – دورود
منصور حمیدی، سرپرست کارگاه پروژه راه آهن خرم آباد – دورود گفت: میزان پیشرفت فیزیکی طرح به ۵۸ درصد رسیده و در صورت تأمین اعتبارات، طی چهار سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.
منصور حمیدی، سرپرست کارگاه پروژه راه آهن خرم آباد – دورود گفت: میزان پیشرفت فیزیکی طرح به ۵۸ درصد رسیده و در صورت تأمین اعتبارات، طی چهار سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار نعمت اله باقری روز دوشنبه در بازدید از روند اجرای ابرپروژه راه آهن خرم آباد – دورود به پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: برخی در فضای مجازی با انتشار اخبار نادرست انرژی منفی به جامعه منتقل می کنند اما این پروژه تعطیل نشده و هم اکنون در ۳۰ جبهه کاری فعال است.
وی با اشاره به اهمیت این طرح ملی تاکید کرد: انتظار می رود نمایندگان استان و دولت با توجه به اولویت مردم لرستان تامین اعتبار این پروژه را در دستور کار جدی خود قرار دهند.
وی افزود: در لرستان مجموعه ای از پروژه های عمرانی مهم با محوریت قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در حال اجراست و نگاه استاندار به فعالیت های این مجموعه بسیار مثبت است.
تخلیه قلعه فلک الافلاک تا پایان سال
سردار باقری همچنین با اشاره به تعیین تکلیف محل استقرار سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: تا پیش از پایان سال جاری، سپاه از قلعه تاریخی فلک الافلاک به سایت جدید منتقل می شود که ۸۰ درصد اعتبارات این سایت در دوران مدیریت استاندار فعلی تامین شده است.
وی افزود: پیگیری و اراده استاندار لرستان در این زمینه ستودنی است و امیدواریم پروژه راه آهن نیز با همین همت به نتیجه برسد.
منصور حمیدی سرپرست کارگاه راه آهن خرم آباد نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر درصد پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۵۸ درصد است و چنانچه اعتبارات لازم تخصیص یابد ظرف چهار سال آینده قابل بهره برداری خواهد بود.
وی افزود: در این پروژه حدود ۷۰۰ نفر مشغول به کار هستند که ۹۹ درصد آنان بومی لرستان می باشند همچنین بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات تخصصی نیز در حال فعالیت هستند.
حمیدی اظهار داشت: یکی از تونل های طویل پروژه به طول سه هزار و ۶۶۰ متر اوایل سال آینده بازگشایی می شود و در محدوده بیرانشهر نیز تونلی با طول سه هزار و ۷۰۰ متر در دست احداث است.
۱۵ همت اعتبار برای تکمیل ۱۱۴ کیلومتر مسیر
سرپرست کارگاه راه آهن خرم آباد گفت: پروژه در ۳۰ جبهه کاری فعال است و طی ۶ ماه گذشته یک کیلومتر از ابنیه و پل های خاص مسیر احداث شده است اما برای تکمیل قطعه ۱۱۴ کیلومتری مسیر، ۱۵ همت نیاز است.
حمیدی با اشاره به اهمیت این مسیر در شبکه ملی ریلی گفت: طول کریدور ریلی شمال به جنوب و غرب کشور با اجرای این پروژه به ۳۶۰ کیلومتر می رسد که نقش مهمی در اتصال محورهای مواصلاتی کشور خواهد داشت.
وی افزود: در یک سال اخیر پروژه تقاطع غیرهمسطح شریعتی و امام رضا(ع) با وجود مشکلات مالی هشت ماه زودتر از موعد به بهره برداری رسید که نشان دهنده تعهد و تلاش مجموعه قرارگاه است.
در حال حاضر ۱۵۵ کیلومتر از خطوط ریلی کشور از لرستان عبور می کند اما به جز شهرهای دورود و ازنا، سایر مناطق استان هنوز از دسترسی به قطار محروم هستند.
پروژه راه آهن خرم آباد – دورود به عنوان گام نخست اتصال لرستان به شبکه سراسری ریلی کشور تعریف شده که این طرح شامل ۱۷ تونل به طول مجموع ۳۳ کیلومتر است و در سال نخست بهره برداری، ظرفیت جابه جایی ۹.۷ میلیون نفر مسافر و ۶.۴ میلیون تن بار را خواهد داشت.