| کد خبر: 251669 |

معاون اول رئیس جمهور ؛

سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای ساخت بزرگراه است

معاون اول رئیس جمهور گفت: کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور گفت: کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان بر تشکیل یک تیم تخصصی برای بررسی وضعیت جاده ها ی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و اظهار داشت: کمبود بالای بزرگراه در استان سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر است و باید از طریق منابع مختلف نظیر تهاتر نفت به توسعه هر چه سریعتر این بخش کمک کرد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به وضعیت راههای استان اشاره و بیان کرد: طول کلی کریدور های اصلی استان یک هزار و ۵۹۵کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۴۳۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده و عملیات ساخت ۴۷۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

عطاء اله اکبری افزود: به منظور تبدیل شدن کل مسیرهای استان سیستان و بلوچستان به بزرگراه در مجموع با وضعیت کنونی افزون بر ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

گفتنی است سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور به دلیل مزیت ترانزیتی و قرار گرفتن در شاهراه اقتصاد بین المللی که به سبب موقعیت جغرافیایی و همجواری با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و دسترسی به آبهای آزاد ایجاد شده نیازمند توسعه عنصر حمل و نقل است؛ نیازی که بخش اعظم آن در بستر جاده و بزرگراه ها تامین خواهد شد.

در سال های نه چندان دور سیستان و بلوچستان دارای شبکه ای عقب افتاده و محروم از راه های مواصلاتی توسعه یافته بود که این امر با وجود ظرفیت های اقتصادی مهم در این استان نظیر برخوداری از تنها بندر اقیانویسی ایران و مرزهای طولانی سبب شده بود جایگاه استان در اقتصاد و تجاری و بازرگانی کشور ضعیف باشد.

آنچه در سه سال اخیر از سوی مدیران حوزه راه در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار گرفته تداوم نهضت راه سازی، چانه زنی برای گرفتن اعتبارات عمرانی بیشتر و ایجاد تحول در اعتبارات اندک و قطره چکانی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید