بازدید سایت : ۳۱۴۰۵

پیگیری افزایش قیمت حمل و نقل جاده ای در ستاد تنظیم بازار بعد از ایام نوروز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تلاش برای اجرایی شدن سامانه نوبت دهی آنلاین در تمامی پایانه های مرزی از فعالیت شبانه روزی بیش از ۹ هزار ناوگان و ۱۲ هزار نفر به شکل شبانه روزی در ایام نوروز و صدور بیش از ۹۰ درصد بارنامه ها به شکل الکترونیکی خبر داد.

پیگیری افزایش قیمت حمل و نقل جاده ای در ستاد تنظیم بازار بعد از ایام نوروز
تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تلاش برای اجرایی شدن سامانه نوبت دهی آنلاین در تمامی پایانه های مرزی از فعالیت شبانه روزی بیش از ۹ هزار ناوگان و ۱۲ هزار نفر به شکل شبانه روزی در ایام نوروز و صدور بیش از ۹۰ درصد بارنامه ها به شکل الکترونیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تشریح مهمترین اقدامات آن سازمان در سال گذشته و برنامه های پیش رو و همچنین تمهیدات آن سازمان برای تسهیل در سفرهای ایام نوروز پرداخت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: سازمان با حداکثر ظرفیت خود در ایام سفرهای نوروز برای مسافرت های جاده ای شهروندان برنامه ریزی کرد. در همین خصوص نزدیک به ۸ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار مینی بوس و ۳۳ هزار سواری تاکسی در اختیار سفرهای بین شهری برای خدمات رسانی به مردم در سفرهای ایام نوروزی اختصاص یافته است.   

پیش فروش ۶۰ درصدی غیرحضوری بلیت های ناوگان حمل و نقل جاده ای

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیش فروش بلیت ها گفت:  نزدیک به ۶۰درصد فروش بلیت های برای امسال غیرحضوری و ۴۰ درصد حضوری توسط مردم خریداری شد. این در حالیست که در سال گذشته میزان پیش فروش بلیت ها ۳۵ درصد غیرحضوری ثبت شد.

امانی در خصوص تصمیم دولت برای افزایش قیمت های بلیت مسافری و باری در حوزه حمل و نقل جاده ای توضیح داد: هر ساله افزایش ۲۵ درصدی کرایه ها به دلیل یکسر خالی بودن وسایط حمل و نقل عمومی بین شهری با بیشترین حجم مسافر از پایتخت به شهرستان ها و استان ها اتفاق می افتد و ۲۰ فروردین قیمت دوباره به قیمت اصلی برمی گردد. این روال هر ساله است که امسال نیز رخ داد.

فعالیت شبانه روزی بیش از ۹ هزار ناوگان و ۱۲ هزار نفر به شکل شبانه روزی در ایام نوروز

وی ادامه داد: هم اینک نزدیک به ۹ هزار و ۶۰۰ ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین در حوزه راهداری با ۱۲ هزار نفر و نزدیک به یکهزار و ۱۶۰ باب راهدارخانه در حال فعالیت شبانه روزی هستند. در تلاش هستیم تا سفر ایمنی را برای مردم رقم بزنیم.

۹۰ درصد اهداف برنامه ریزی شده برای ایمنی راه ها در سال ۱۴۰۱ محقق شد

مقام مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر افزایش ایمنی در حمل و نقل جاده ای تاکید کرد و افزود: در یکسال گذشته در خصوص ایمنی راه ها، نصب روشنایی، نصب نیوجرسی، نصب گاردریل، علائم ایمنی اقدامات مناسبی انجام شد و اهداف ترسیم شده سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد به سرانجام رسید.

تصمیم گیری برای افزایش قیمت حمل و نقل جاده ای در ستاد تنظیم بازار بعد از ایام نوروز

امانی در خصوص تمهیدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای حمایت از رانندگان توضیح داد: با توجه به اینکه سیاست دولت  این بود که موضوع افزایش قیمتی در ایام نوروز انجام نشود تمام تلاش این بود که در این راستا بر اساس تاکید وزیر راه و شهرسازی گام برداریم. در اینباره جلساتی تشکیل و مقرر شد تا در ستاد تنظیم بازار موضوع افزایش قیمت ها با توجه به تورم ایجاد شده، در موضوع قطعات، روغن موتور، لاستیک، نگه داشت خودروها، دستمزدها و سایر موارد تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: قطعا در خصوص تعدیل و افزایش قیمت ها در جلسات ستاد تنظیم بازار و بعد از ایام نوروز تصمیم گیری خواهد شد.

تامین بخشی از هزینه های رانندگان از طریق تحویل ارزان قطعات

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تخصیص یارانه به اقلام موردنیاز رانندگان از مذاکراتی با برخی از وزارتخانه ها از جمله وزارت صمت خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم تا سهمیه لاستیکی را برای رانندگان در نظر بگیریم. کمااینکه در ایام اربعین نیز این اتفاق افتاد و وزارت صمت همراهی کرد و لاستیک سهمیه ای برای سازمان راهداری تخصیص یافت. در برنامه است تا بخشی از هزینه های رانندگان از طریق ارزان تحویل دادن قطعات خودرو تامین شود.

امانی ادامه داد: هم اکنون لاستیک از طریق سامانه وزارت صمت و با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به رانندگان ارایه می شود. به دنبال آن هستیم تا تمهیدات مناسب تری برای رانندگان در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت های حمل و نقل جاده ای در بخش مسافر و بار با چه دستورالعملی است؟ گفت: بررسی ها حاکی است که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد در بخش مسافری و بین ۳۰ تا ۳۵ درصد در بخش باری باید افزایش قیمت اتفاق بیفتد. اما درخواست اصناف افزایش قیمت ۵۰ تا ۶۰ درصدی است که با توجه به تحلیل ها در ستاد تنظیم بازار این اقدام انجام خواهد شد.

امانی تاکید کرد: گزارش کارشناسی آماده شده است و بعد از نوروز در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص افزایش قیمت ها در بخش مسافری و باری تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان راهداری بخشی از ظرفیت ناوگان اتوبوسی را در ایام کرونا از دست داد، گفت: تلاش می کنیم تا موازنه قیمت را برقرار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص تمهیدات سازمان راهداری برای ایمنی جاده ها گفت: نزدیک به ۲۳۰ هزار کیلومتر راه در کشور داریم که شاخص هایی برای نگهداشت این راه ها  وجود دارد. بررسی ها نشان می دهد که اعتبارات بالایی برای نگهداری همین میزان راه وجود دارد و اعتبار کنونی با اعتباری که نیاز داریم فاصله زیادی دارد.

امانی تصریح کرد: به دنبال احکامی هستیم که سهم اعتباری سازمان را افزایش بدهیم و در نهایت به ارتقای راه های کشور برسیم.

تلاش برای اجرایی شدن سامانه نوبت دهی آنلاین در تمامی پایانه های مرزی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یکی از استانداردهای سازمان را رفع نقاط حادثه خیز برشمرد و در خصوص پایانه آستارا و رفع مشکلات  این پایانه گفت: نوبت دهی آنلاین در پایانه آستارا که خیلی از موارد غیرضروری را که موجب تاخیر در تردد بود کاهش داد. به دنبال آن هستیم تا سامانه نوبت دهی را در سایر پایانه های مرزی اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی همچنین از رشد ۲۰ درصدی صادرات  طی سال گذشته در پایانه آستارا و با کشور روسیه خبر داد.

امانی درخصوص سامانه های الکترونیک سازمان راهداری گفت: سازمان راهداری یکی از سازمان های موفق در استفاده و ایجاد سامانه های هوشمند است و به عنوان سازمانی اطلاعات محور شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان راهداری دو ماموریت در حوزه راهداری و در حوزه حمل و نقل دارد تاکید کرد: سازمان راهداری در هر دو ماموریت اصلی کاملا بر اساس سامانه های هوشمند اقدام کرده و می کند.

وی یادآور شد: اطلاعات راه های شریانی کشور به شکل مکانیزه سالی یکبار برداشت و در جلسات کارشناسی تحلیل می شود و نتیجه بررسی ها برنامه سازمان راهداری برای سال آتی خواهد بود. در بخش حمل و نقل نیز همین گونه است. هم اینک دوربین های ثبت تخلف، دوربین های نظارت تصویری، تردد شمارها، باسکول های در حال حرکت در جاده ها و تمامی موارد حمل و نقل بر اساس سامانه های هوشمند اتفاق می افتد.

صدور بیش از ۹۰ درصد بارنامه ها به شکل الکترونیکی

وی در خصوص صدور بارنامه ها به شکل الکترونیکی اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد بارنامه الکترونیکی صادر می شود و این روند رو به افزایش است.

امانی توضیح داد: یکی از اهداف برنامه ششم توسعه امکان و ایجاد حداقل یک راه دسترسی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده است. تاکنون برای ۶ هزار کیلومتر از راه های روستایی خط کشی، علائم ایمنی، نصب نیوجرسی انجام شد.

وی افزود: هم اکنون نیاز است تا نزدیک به ۲۷ هزار کیلومتر جاده احداث شود که این میزان جاده نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.

امانی خاطرنشان کرد: اقدامات مناسبی در بودجه ۱۴۰۲  از محل تهاتر نفت، محل درآمدهای سازمان پیش بینی شده اسن گخ امیدواریم این اقدامات انجام شود.

امانی در خصوص افزایش ظرفیت ترانزیتی و اتصال جاده ها به دیگر مدهای حمل و نقل از جمله ریل و بنادر اعلام کرد: ما یکی از کشورهایی هستیم که با ۱۵ کشور همسایه در ارتباط هستیم و یکی از گلوگاه های اقتصادی کشور پایانه های مرزی است.

وی افزود: هم اکنون ۲۶ پایانه مرزی عملیاتی داریم که با همه کشورهای همسایه این پایانه ها ایجاد شده ست. هم اینک تمامی پایانه های مرزی فعال هستند و حتی برخی از پایانه ها که به دلیل شرایط کرونا توسط کشور همسایه بسته بود با رایزنی های انجام شده تمامی پایانه ها در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: راهگذر شمال جنوب که بین کشور روسیه، ایران، آذربایجان و هندوستان است قرار است بالای ۲۰ میلیون تن ظرفیت ترانزیتی از این کریدور اتفاق بیفتد که تکمیل و توسعه این کریدور در برنامه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده

    آقای امانی چرا درمورد بیمه تکمیلی واجرایی نشدن سختی کار وهشت سال سنوات72تا80راننده گان که نصف سابقه موجوداست سخنی بیان ننموده وراهکاری برای حل شدن سه مشکل بیان ننموده دراین برنامه مگر متولی مشکلات راننده گان نیستند فقط مشکل ناوگان راباید بیان نماید این عدالت است