| کد خبر: 238530 |

توسعه حمل و نقل ریلی با ایران زیرسایه قطاراکو در دستورکار پاکستان است

توسعه حمل و نقل ریلی و همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران زیر سایه قطار اکو در دستور کار جدی دولت پاکستان قرار دارد.

تین نیوز

وزیر راه‌آهن پاکستان فعالیت مجدد قطار کانتینربر اکو میان اسلام‌آباد-تهران-استانبول را دستاورد بزرگی برای دولت متبوع خود دانست و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی و همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران زیر سایه قطار اکو در دستور کار جدی دولت پاکستان قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سوت قطار باری اکو که ۳ کشور اصلی بنیانگذار سازمان همکاری اقتصادی یعنی پاکستان، ایران و ترکیه را به یکدیگر وصل می‌کند، روز گذشته با حضور مقامات ارشد پاکستانی و همچنین سفیر کشورمان در شهر اسلام‌آباد پس از وقفه ۱۰ ساله، به صدا درآمد.

قطار کانتینربر اسلام‌آباد-تهران-استانبول موسم به خط ریلی کریدور ITI طی یک مراسم باشکوه با بدرقه وزیران امور خارجه، بازرگانی و راه‌آهن پاکستان همچنین «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان از ایستگاه راه‌آهن "مارگلا" شهر اسلام‌آباد به راه افتاد.

رسانه‌های پاکستانی و همچنین مطبوعات بین المللی ازسرگیری کریدور ریلی اکو میان ایران، پاکستان و ترکیه را به صورت‌ گسترده بازتاب داده و آن را تلاش بنیان‌گذاران سازمان همکاری اقتصادی برای مانع زدایی در مسیر تجارت مشترک و ارتباطات منطقه‌ای عنوان کردند.

روزنامه‌های اردو و انگلیسی زبان پاکستان امروز نوشتند: قطار اکو تقدیر ملت‌های منطقه را به سمت رفاه و توسعه، تغییر می‌دهد.

توسعه حمل و نقل ریلی با ایران زیرسایه قطاراکو در دستورکار پاکستان است

وزیر راه‌آهن پاکستان طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد عملیاتی شدن قطار باری اکو را دستاورد بزرگی برای دولت "عمران‌خان" تعبیر کرد و گفت: پیشبرد کریدور ریلی اکو برای دولت و وزارت راه‌آهن پاکستان اهمیت بالایی دارد.

سناتور «اعظم خان سواتی» طی این گفت‌وگو از خاطرات خود در زمان نوجوانی و سفر از پاکستان به ایران و ترکیه با قطار گفت و اظهار داشت: با عملیاتی شدن قطار اکو اکنون مرحله دوم توسعه ارتباطات ریلی با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و ما مصمم هستیم در این راه نیز گام‌های موثر و عملی برداریم.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با سفیر ایران در اسلام‌آباد و بررسی راهکارهای افزایش همکاری‌های دوجانبه، گفت: اکنون قدم دوم این است که چگونه می‌توانیم حمل و نقل ریلی ایران و پاکستان را ارتقا دهیم تا بدون هیچ وقفه‌ای این فعالیت ادامه یابد.

وی تاکید کرد: قلب مردم پاکستان برای ملت ایران می‌تپد و محبت و علاقه خاصی میان دو کشور برقرار است و ما حرکت مجدد قطار اکو را فرصت طلایی برای توسعه ارتباطات مردمی و همکاری‌های منطقه‌ای می‌دانیم.

سناتور سواتی اظهار داشت: برنامه آتی ما اجرای طرح قطار مسافربری میان دو کشور و رساندن آن به ترکیه است، هرچند اکنون نمی‌توانیم زمان مشخصی برای این ایده اعلام کنیم اما مصمم به پیگیری آن خواهیم بود.

وی با ابراز اطمینان از نتایج پربار راه‌اندازی قطار کانتینربر اکو، تاکید کرد: زمان آن دور نیست که حرکت قطار مسافربری میان ایران و پاکستان زیر سایه کریدور ریلی اکو اتفاق خواهد افتاد.

وزیر راه‌آهن پاکستان با اشاره به علاقه مندی مردم این کشور به سفرهای ریلی و مطالبه بازرگانان برای تجارت از طریق کریدور ریلی در منطقه، گفت: علاقه و خواسته مردم و بازرگانان برای ما مهم است و با همین روحیه درصدد پیشبرد ارتباطات ریلی با ایران و توسعه آن در منطقه خواهیم بود.

توسعه حمل و نقل ریلی با ایران زیرسایه قطاراکو در دستورکار پاکستان است

با توجه به توافقات تجاری اخیر میان ایران و پاکستان به عنوان بنیانگذاران اصلی سازمان همکاری اقتصادی (ECO)، ازسرگیری قطار باری اکو گامی در مسیر ارتباطات منطقه‌ای میان سه کشور، تسهیل رفت و آمد تجاری و مردمی و مزایای اقتصادی درازمدت از دستاوردهای این پروژه ریلی خواهد بود.

همچنین پس از سفر اخیر مشاور نخست وزیر پاکستان و سرپرست وزارت بازرگانی این کشور به ایران و برگزاری نهمین نشست کمیته مشترک تجاری، مقامات دو کشور همسایه بر عزم و آمادگی متقابل برای توسعه کریدور اکو به ویژه ازسرگیری قطار کانتینربر میان تهران، اسلام‌آباد و استانبول تاکید کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.