| کد خبر: 236900 |

عمده عملیات خاکی در این پروژه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی پل‌ها و تونل‌ها در این پروژه زمانبر و هزینه‌بر است.

تین نیوز

شنیده شدن سوت قطار در چهارمحال و بختیاری و اتصال به شبکه ریلی یکی از آرزوهای دیرین مردم این استان است، انتظار ۱۰ ساله مردم این استان برای اتمام پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد به سر نیامده و وعده‌ها برای اتمام این پروژه حیاتی زیرساختی هم‌چنان محقق نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد در تیرماه سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد، این پروژه جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری محسوب و با بهره‌برداری از این پروژه فاصله استان‌های جنوبی به مرکز حدود ۵۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود، طول مسیر اجرایی این پروژه حدود ۹۲ کیلومتر و برای اجرای آن ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرسازی پروژه راه‌آهن باید تا پایان دولت دوازدهم به اتمام می‌رسید و پس از آن عملیات ریل‌گذاری آغاز می‌شد، اما این وعده محقق نشده است.

زیرسازی راه‌آهن به اتمام رسیده است

اقبال عباسی- استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از این در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه استانی جهانبین، طول مسیر راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد را ۹۲ کیلومتر اعلام و اظهار کرد: زیرسازی مسیر و ایستگاه‌های این طرح تکمیل شده و تنها ایستگاه شهرکرد و ریل‌گذاری آن باقی مانده است.

وی بیان کرد: پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده شد.

عباسی خاطرنشان کرد: علت اینکه ایستگاه شهرکرد تاکنون به مرحله اجرا نرسیده، مشکل تملک زمین بود که این مشکل نیز برطرف شده است و به‌زودی عملیات اجرایی ایستگاه در منطقه رحمتیه آغاز شود، همچنین ریل‌گذاری طرح نیز با مشارکت بانک انجام می‌گیرد.

کمبود اعتبار اجرای پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد را با کندی مواجه کرده است

حسینعلی مقصودی- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری  در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد، اظهار کرد: عمده عملیات خاکی در این پروژه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی پل‌ها و تونل‌ها در این پروژه زمانبر و هزینه‌بر است.

وی با اشاره به اینکه مشکل تملک اراضی برای احداث ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد حل شده است، گفت: از یکماه گذشته عملیات خاکی در این قطعه آغاز شده است، کلنگ‌زنی رسمی و آغاز عملیات ساختمانی در این بخش از پروژه با حضور یکی از مقامات ملی انجام خواهد شد.

مقصودی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد به‌علت کمبود اعتبار با کندی در حال انجام است، توضیح داد: در حال حاضر پیمانکاران این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه دارند که در حال پیگیری اعتبار از سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: اگر مشکل اعتباری پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت به شهرکرد حل شود، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر سال آینده زیرسازی پروژه به اتمام برسد و ریل‌گذاری آغاز شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید