| کد خبر: 215173 |

اسلامی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین راه‌آهن و معاونت علمی ریاست جمهوری گفت:

در مرکز پیشرفت جهادی راه‌آهن 24 مساله اساسی در حوزه زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و شیوه‌نامه‌ها احصا شده است و ‌امروز مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن افتتاح شد، چراکه ما شیوه‌های سنتی که فاصله زیادی با بهره‌وری داشته و امید به تحول و نوآوری را تشویق نمی‌کند را نمی‌پسندیم و سعی می‌کنیم به وضعیت جدید ورود کنیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن که با حضور معاون علمی فناوری رئیس‌جمهور در شرکت راه‌آهن برگزار شد، گفت: پیشرفت باور توانستن و اعتماد به سرمایه ملی به ویژه اعتماد به سرمایه انسانی و جوانان از مسائل حائز اهمیت است که سعی کرده ایم این باور را تقویت کنیم.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی افزود: در مرکز پیشرفت جهادی راه‌آهن 24 مساله اساسی در حوزه زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و شیوه‌نامه‌ها احصا شده است و ‌امروز مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن افتتاح شد، چراکه ما شیوه‌های سنتی که فاصله زیادی با بهره‌وری داشته و امید به تحول و نوآوری را تشویق نمی‌کند را نمی‌پسندیم و سعی می‌کنیم به وضعیت جدید ورود کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این مرکز، فناوری‌های نوظهور مورد توجه قرار می‌گیرند، نیروی انسانی از ظرفیت‌ها و وضعیت مهارتی ارزیابی می‌شوند و نحوه استفاده حداکثری از توان آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های تحول و رویکرد توسعه و نواقص موجود و جهت‌گیری‌های توسعه‌ای برای استفاده حداکثری از ریل و رشد سهم ریل در ترانزیت بار در این بخش دنبال می‌شود تا سهم حداکثری راه‌آهن در بار و ترانزیت محقق شود.

وی گفت: این موضوع با برنامه پژوهشی در 24 صورت مسئله احصاء شده و در دستور کار مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن قرار دارد.

اسلامی یادآور شد:‌ سهم راه‌آهن در سفرها و جابجایی بار و تاثیر آن در کاهش مخاطرات سفر نسبت به جاده، ارتقا ایمنی ریلی و کاهش مصرف سوخت در برنامه‌های این مرکز تبیین شده است. همچنین در تفاهم نامه با وزارت نفت موضوع ماده 12 و طرح نوسازی ناوگان ریلی و جاده‌ای موجب می‌شود در کاهش مصرف سوخت و افزایش بهره‌وری گام‌های متفاوتی برداریم که یکی از منابع آن همین تبصره 18 است.

وی اضافه کرد: در حوزه ریلی هدف امسال ما ورود 2 هزار دستگاه انواع واگن بار و مسافر و لکوموتیو است. پارسال 788 دستگاه واگن و ناوگان وارد شبکه شد، امسال هم دو هزار دستگاه وارد شبکه می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برنامه در اجرای طرح جامع لجستیک دنبال می‌کنیم. تفاهم نامه 8 هزار میلیارد تومانی با ایمیدرو و شرکت‌های صنعتی امضا شد تا 720 کیلومتر خط آهن بافق- سنگان احداث شود تا حجم حمل بار مسیر به دو برابر افزایش یابد.

اسلامی در پایان افزود: تبدیل آپرین به مرکز ملی لجستیک در قالب تفاهم نامه 2هزار میلیارد تومانی با بخش خصوصی امضا شد تا سیلوی 350 هزار تنی و واگن حمل غلات راه‌اندازی شود.

 

احتمال توقفِ پرداختِ الکترونیکی عوارض، به‌دلیل عدم همکاری مردم

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همین مراسم و در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران نیز گفت: اگر مردم در پرداخت عوارض الکترونیک آزادراه‌هاه اهمال و کم کاری کنند، سرمایه‌گذار نمی‌تواند اقساط خود را پرداخت کند و ممکن است ما هم از الکترونیکی کردن بقیه آزادراه‌ها منصرف شویم و به مدل نقدی برگردانیم.

محمد اسلامی ادامه داد:‌ در 4 آزادراه پروژه الکترونیکی کردن عوارض را شروع کردیم و اگر مردم نسبت به پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی کم کاری کنند مجبوریم برگردانیم، ‌سرمایه‌گذار نمی‌تواند اقساط تسهیلات را پرداخت کند و باید مردم عوارض الکترونیک را به موقع پرداخت کنند تا ما از الکترونیکی کردن عوارض آزادراهی در ادامه منصرف نشویم.

اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان کامیونی نیز گفت: 5 خرداد ثبت‌نام‌ها برای نوسازی ناوگان کامیونی آغاز شد و تا 10 تیر 99 ثبت‌نام‌ها ادامه یافت.

وی افزود:‌ مؤسسات ثبت نام کننده و بخش‌های متقاضی در حال تشکیل پرونده هستند،‌مذاکره با شرکت‌های داخلی سازنده که تولید کامیون با مشخصات مورد نظر راهداری انجام می‌دهند صورت گرفته است. همچنین با وزارت نفت از محل ماده 12 هماهنگ کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به محض اینکه قرارداد سه جانبه نوسازی کامیون‌ها بین بانک عامل،‌ خودروساز و راهداری آماده شود اطلاع رسانی می‌کنیم.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

پرسشنامه
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 2 0

    سلام. وقتی برای پیشرفت ، یک مرکز جهادی تاسیس میکنید معنی ش اینه که امید تون رو به اینکه با این سازمان فعلی بتونید پیشرفت و بهره وری ایجاد بکنید کاملا از دست دادید .اینکه شیوه های سنتی رو نمی پسندید خیلی خوبه اما اینکه کل سازمان خودتون رو - که به تصور شما سنتی کار میکنه و تحول و نو آوری رو تشویق نمیکنه - رو دور بزنید و یک مرکز جدید ایجاد کنید شما رو به نتیجه نمیرسونه. این باعث انفعال کارکنان بیرون از این مرکز میشه. کانه هیچ کاری از اونها در ایجاد بهره وری و پیشرفت بر نمی یاد و تصور میکنن که کنار گذاشته شدن.
    موفق نمیشید چون نهایتا ناچار خواهید بود که تعداد کمی از کارکنان سیستم قبلی - به قول خودتون سنتی - رو گلچین کنید و در این مرکز جدید بگمارید. کارکنان به دو دسته تقسیم میشن : اقلیت گزینش شده برای ایجاد پیشرفت و تحول و نوآوری و اکثریت منفعل بدرد نخور. نکنید این کار رو. بار تحول رو نمیشه بر دوش چند نور چشمی حمل کرد. بار تحول رو بندازید بر دوش همه ی کارکنان.

  • مشهدي 1 1

    در پاسخ به جناب آقا سعيد
    اصولا اموري مثل بهره وري و تحول اموري فراگير و مربوط به تمام بدنه سازمان هستند و اگر برخي در شركت راه آهن با ايجاد مركز نوآوري تصور كرده باشند كه بقيه واحدهاي شركت راه آهن از تعقيب نمودن نوآوري و بهره وري معاف مي شوند تصور كاملا اشتباهي است. گمان مي كنم مسئولين شركت راه آهن هوشمندتر بوده باشند و ايجاد اين مركز مانند بخش R&D در هر سازمان بزرگ روي مسائل كلان تحول تحقيق و برنامه هاي اجرايي فراهم مي كند عمل خواهد كرد و از اين نظر ايجاد آن مفيد و مهم خواهد بود. البته اين نقش در سالهاي قبل در مركز مطالعات و تحقيقات شركت راه آهن بود كه با اشتباه فاحش مديرعامل سابق منحل شد.

  • كارشناس ارشد ريلي وزارت 2 0

    در بخش ناوگان ريلي مشكل راه آهن كمبود واگن نيست بلكه كمبود لكوموتيو است. در ايران شاخص بهره وري واگن باري به شدت پايين است يعني مقدار واگن باري مازاد بر نياز وجود دارد ولي مقامات بدون توجه به تفاوت اين دو موضوع صرفا مي گويند چند دستگاه ناوگان اضافه خواهد شد و منابع اعتباري و حمايتي دولت را براي توليد بيشتر واگن باري مصرف مي كنند.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین