| کد خبر: 192729 |

مدیر کل راه آهن قم عنوان کرد؛

راه آهن یک سرمایه ارزشمند اقتصادی است.

تین نیوز

اعتماد گفت:در یک نگاه دقیق و فنی باید ببینیم به جای ریل جمع آوری شده چه طرحی داریم و قرار است چه پروژه‌ای تعریف کنیم و ایستگاه محمدیه را به چه شکلی مورد استفاده قرار دهیم که امور را تسهیل کند.

به گزارش  تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن اعتماد مدیر کل راه آهن قم در خصوص تعیین تکلیف برخی از ریل‌های متروک قم گفت: با نگاه کارشناسی و مطالعات فنی، بخشی از خطوط بلااستفاده و متروک خط آهن قم جمع آوری می‌شود.

مدیر کل راه آهن قم با بیان اینکه نمی‌توان همه ریل‌های متروک و بلااستفاده قم را بدون هیچ طرح دقیقی جمع آوری کرد،عنوان کرد: با تصویب هیات مدیره راه آهن، خطوط راه آهن در امتداد بلوار امام رضا (ع) که بلااستفاده مانده جمع آوری خواهد شد.

اعتماد درباره جمع آوری خط راه آهن دورشهر بیان کرد: برای جمع آوری خط ریل دورشهر پس از ارائه پیشنهاد، تصمیم گیری در دفتر فنی و با حضور مسئولان گرفته می‌شود تا با طرحی جامع و دقیق اقدام شود.

مدیر کل راه آهن قم افزود:اینکه تصمیم گرفته شود هر ریل راه آهنی را به خارج از شهر منتقل کرد، کار کارشناسی و فنی نیست و تنها تاسیسات سنگین راه آهن و قطار‌های باری به بیرون از شهر منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در یک نگاه دقیق و فنی باید ببینیم به جای ریل جمع آوری شده چه طرحی داریم و قرار است چه پروژه‌ای تعریف کنیم و ایستگاه محمدیه را به چه شکلی مورد استفاده قرار دهیم که امور را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه راه آهن یک سرمایه ارزشمند اقتصادی است یادآورشد:جمع آوری ریل نیاز به کاری کارشناسی دارد و باید طرحی منطقی در قبال جمع آوری آن ارائه شود.

اعتماد بیان کرد:همچنین ریل‌های راه آهن برای احیا و بازسازی نیز طرح دارند، راه آهن دارای دفتر فنی با حضور کارشناسانی متخصص است و باید برای احیا و جمع آوری تا صد سال آینده و رفاه مردم و شرایط اقتصادی را نیز در نظر گرفت.

وی بیان کرد:در حال حاضرخطوط ریلی قم به کاشان و قم به اصفهان مغفول مانده است، در صورتی که سالانه مسافران زیادی از راه جاده‌ای سفرمی کنند و باید برای این مسیر‌ها نیز راهکاری اندیشید.

مدیر کل راه آهن قم عنوان کرد:در سال رونق تولید قرار داریم و باید به دنبال توسعه‌ای پایدار باشیم، راه آهن دارای شاخصه‌های مهم اقتصادی و اجتماعی و زیربنایی و زیست محیطی در رشد و توسعه است و باید برای تحقق اهداف اقتصادی برنامه منسجمی داشت.

وی تصریح کرد:با توسعه حمل و نقل ریلی می‌توان از تخریب محیط زیست و تصادفات جاده‌ای جلوگیری کرد و موجب کاهش مصرف سوخت فسیلی و افزایش ایمنی شد.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین