هزینه و اجرت تعمیرات انواع خودروهای رنو چقدر است؟
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در ایران شامل تندر ۹۰ دنده ای و اتوماتیک، ساندرو دنده ای و اتوماتیک و مگان دنده ای و اتوماتیک را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در ایران شامل تندر ۹۰ دنده ای و اتوماتیک، ساندرو دنده ای و اتوماتیک و مگان دنده ای و اتوماتیک را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پدال، رنو از دیرباز در کشور ما حضور دارد و محصولاتش همواره به استهلاک کم شناخته شده اند. از تندر ۹۰ گرفته تا ساندرو و مگان، اکثر خودروهای این برند فرانسوی هزینه نگهداری پایین تری در مقایسه با هم وطن خود یعنی پژو داشته اند و با استقبال خریداران نیز روبرو بوده اند. البته قیمت قطعات یدکی این خودروها در کشور ما بالاتر از سایر خودروهاست و شاید مالکان در درازمدت با چنین مشکلی دست وپنجه نرم کنند. همچنین عدم تولید تندر ۹۰، ساندرو و مگان باعث شده است برخی قطعات به سختی پیدا شوند و به همین خاطر خریداران مدل های کارکرده و دست دوم می بایست نسبت به چنین موضوعی دقت لازم را داشته باشند. در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در سال ۱۴۰۳ را بر اساس نرخ های رسمی اعلامی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تقدیم شما می کنیم.
| ردیف | شرح خدمات | تندر ۹۰ | تندر ۹۰ اتوماتیک | ساندرو دنده ای | ساندرو اتوماتیک | مگان دنده ای | مگان اتوماتیک |
| ۱ | تعمیر کامل موتور | ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۸,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۱,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۸ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۹ | تعویض فشنگی روغن | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۱۰ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۱۱ | تعویض تسمه تایمینگ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۱۲ | تعویض تسمه دینام | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۱۳ | تعویض تسمه کولر | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۱۴ | باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۱۵ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۱۶ | تعویض کاتالیست | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
| ۱۷ | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۱۸ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
| ۱۹ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۲۰ | تعویض ترموستات | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۲۱ | تعویض رادیاتور آب با باز و بست سپر جلو | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۲,۱۰۰,۰۰۰
|
۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۲۲ | تعویض منبع انبساط | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۲۳ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۲۴ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۲۵ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۲۶ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۲۷ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۲۸ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۲۹ | تعویض شینلگ بخاری بلند | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۳۰ | تعویض فشنگی آب با هواگیری | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۳۱ | تعویض دسته موتور راست | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۳۲ | تعویض دسته موتور بالا چپ (زیر باتری) | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۳۳ | تعویض دسته موتور شاتونی و پاببن درجا | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۳۴ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی |
| ۳۵ | تعویض پمپ بنزین برقی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۳۶ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۳۷ | تعویض لوله رفت بنزین | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۳۸ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۳۹ | تعویض منبع کنیستر | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۴۰ | تعمیر کامل گیربکس | ۵۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۵۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۵۵,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۳,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۴۱ | تعویض کیت کلاچ | ۲۰,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۱۶,۹۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۲ | تعویض سیم کلاچ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۴۳ | تعویض قیفی گیربکس | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۲۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۴ | تعویض لیور دنده | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۵ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۴۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۲۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۳۰۰,۰۰۰ | ۵۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۶ | تعویض سنسور کیلومتر | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۷ | تعمیر پمپ کلاچ بالا | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ |
| ۴۸ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۲۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۲۱,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۴۹ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
| ۵۰ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۵۱ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۵۲ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۵۳ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۵۴ | تعویض رام زیر موتور | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۴۰۰,۰۰۰ | ۳۷,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۵۵ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۵۶ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۵۷ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۵۸ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۵۹ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۶۰ | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | ۰ |
| ۶۱ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۶۲ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۶۳ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۳۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۳۹,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۶۴ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۶۵ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۶۶ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۶۷ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۶۸ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۶۹ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۷۰ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۷۱ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۷۲ | تعویض منبع هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۷۳ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۸,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۷۴ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۷۵ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۷۶ | تعویض پایه دینام | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۷۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۷۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۷۹ | تنظیم غربیلک فرمان | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۸۰ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۸۱ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۸۲ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۹,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۵۰۰,۰۰۰ |
| ۸۳ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۸۴ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | ۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۸۵ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۶,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹,۸۰۰,۰۰۰ |
| ۸۶ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۸۷ | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
| ۸۸ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۳,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۸۹ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۹۰ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ |
| ۹۱ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ |
| ۹۲ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۹۳ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
| ۹۴ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | ۰ |
| ۹۵ | تعویض دیسک چرخ عقب هر طرف | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
| ۹۶ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۵,۶۰۰,۰۰۰ |
| ۹۷ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۹۸ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
| ۹۹ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۱۰۰ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
| ۱۰۱ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
| ۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۰ | ۰ | ۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
| ۱۰۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه اجرت و تعمیرات خودروهای رنو می توانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شماره های ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی خودروهای رنو
در جدول زیر مشخصات فنی تندر ۹۰، ساندرو و مگان ذکر شده است:
| تندر ۹۰ | ساندرو دنده ای | ساندرو اتوماتیک | مگان | |
| طول (میلی متر) | ۴۲۴۷ | ۴۰۲۰ | ۴۰۲۰ | ۴۴۹۸ |
| عرض – بدون در نظر گرفتن آینه ها (میلی متر) | ۱۷۴۰ | ۱۷۴۶ | ۱۷۴۶ | ۱۷۷۷ |
| ارتفاع (میلی متر) | ۱۵۳۴ | ۱۵۳۴ | ۱۵۳۴ | ۱۴۶۰ |
| وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۱۰۰ | ۱۱۰۵ | ۱۱۴۶ | ۱۳۸۵ |
| مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۸۲ | ۶.۷ | ۸.۳ | ۷.۸ |
| ظرفیت باک (لیتر) | ۵۰ | ۵۰ | ۵۰ | ۶۰ |
| نوع گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک | ۴ سرعته اتوماتیک |
| نوع موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ |
| حجم موتور (سی سی) | ۱۵۹۸ | ۱۵۹۸ | ۱۵۹۸ | ۱۹۹۸ |
| حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۱۰۵ | ۱۰۵ | ۱۰۵ | ۱۳۲ |
| حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ | ۱۷۵ | ۱۷۰ | ۱۹۵ |
| سیستم فرمان | هیدرولیک | هیدرولیک | هیدرولیک | الکتریکی |
قیمت خودروهای رنو
همان طور که گفته شد تولید تمامی مدل های تندر ۹۰، ساندرو و مگان متوقف شده است و بنابراین نمی توان نسخه های صفرکیلومتر آن ها را از کارخانه خریداری کرد اما نمونه های کارکرده و دست دوم آن ها در بازار بسته به مدل، کارکرد و تمیزی بین ۳۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خریدوفروش می شوند.
مزایا و معایب خودروهای رنو
محصولات این خودروساز فرانسوی در کشور ما به استهلاک کم و کیفیت بالا نسبت به سایر خودروهای موجود شناخته می شوند. از جمله مزایای تندر ۹۰ می توان به فضای کابین و بار زیاد، کیفیت پیشرانه و گیربکس بالا، هزینه های نگهداری پایین و ایمنی مناسب در مقایسه با خودروهای قدیمی بازار اشاره کرد. از طرف دیگر تندر ۹۰ طراحی کاملاً ساده و معمولی داشته و در مقایسه با رقبا نیز از تجهیزات کم رنج می برد. همچنین با توجه به جدول بالا می توان گفت هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو نیز جزو نقاط ضعف این محصولات هستند. موارد یاد شده کم وبیش درباره دو محصول دیگر رنو یعنی ساندرو و مگان نیز صدق می کنند اما در زمان خرید باید دقت داشت که چند سالی از قطع تولید این خودروها می گذرد و بنابراین احتمال دارد برای پیدا کردن برخی قطعات با مشکلاتی روبرو شوید.