| کد خبر: 265294 |

آماده سازی راه آهن مراکش برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰

با تصویب میزبانی مراکش برای جام جهانی ۲۰۳۰ از سوی فیفا، این کشور از برنامه خود برای توسعه حمل و نقل ریلی به منظور تسهیل تردد مسافرین جام جهانی خبر داد.

تین نیوز

با تصویب میزبانی مراکش برای جام جهانی ۲۰۳۰ از سوی فیفا، این کشور از برنامه خود برای توسعه حمل و نقل ریلی به منظور تسهیل تردد مسافرین جام جهانی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ریلی، به گفته فیفا، جام جهانی ۲۰۳۰ در شش کشور و سه قاره انجام خواهد شد. اسپانیا، پرتغال و مراکش میزبان های مشترک جام جهانی خواهند بود.

بر اساس برنامه منتشر شده از سوی راه آهن مراکش، این کشور قرار است حداقل ۱۶۸ رام قطار به سامانه حمل ونقل ریلی خود اضافه کند که ۱۵۰ رام از این قطارها مربوط به سامانه حمل ونقل بین شهری خواهد بود.

راه اندازی نخستین قطارهای پر سرعت

مراکش همچنین قرار است در جریان این پروژه اقدام به راه اندازی نخستین شاتل های پر سرعت ریلی با ۱۸ رام قطار کند که در صورت تحقق این برنامه، این کشور آفریقایی دچار تحولی عظیم در صنعت حمل ونقل ریلی خواهد شد.

قرار است قطارهای جدید جایگزین نسل قدیمی قطارهای ONCF شود که در حال حاضر در خطوط ریلی مراکش مشغول به سیر هستند.

 

همچنین دو خط ریلی پر سرعت برای اتصال به دو شهر بزرگ مراکش یعنی کازابلانکا و رباط تاسیس خواهد شد که پس از برگزاری جام جهانی نیز می تواند در خدمت صنعت گردشگری این کشور قرار گیرد.

مراکش به عنوان نخستین کشور آفریقایی دارای خطوط سریع السیر ریلی، پیشتر نیز قطارهای پر سرعت «البراق» را در سال ۲۰۱۷ راه اندازی کرده و اکنون قصد دارد این سامانه را توسعه دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟