| کد خبر: 217468 |

چین در اعزام قطارهای باری به اروپا رکورد زد

آمارها نشان می دهد به رغم شیوع ویروس کرونا، چین با اعزام یک هزار و ۲۳۲ قطار باربری در ماه گذشته میلادی به شهرهای اروپایی، یک رکورد جدید ثبت کرده است.

تین نیوز

آمارها نشان می دهد به رغم شیوع ویروس کرونا، چین با اعزام یک هزار و ۲۳۲ قطار باربری در ماه گذشته میلادی به شهرهای اروپایی، یک رکورد جدید ثبت کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا شرکت راه آهن چین روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد این قطارها در ماه گذشته میلادی (۱۰ تیر تا ۱۰ مرداد) راهی شهرهای مختلف قاره اروپا شده اند و این بالاترین رکورد قطارهای باربری در یک ماه برای چین محسوب می شود.

حرکت این قطارهای باربری بخشی از برنامه چین برای توسعه جاده ابریشم است و کشورهایی از قاره های آسیا،  اروپا و آفریقا را در بر می گیرد از سال ۲۰۱۳ میلادی که راه ابریشم جدید راه اندازی شد، شمار قطارهای باربری چین به کشورهای دیگر از جمله اروپا افزایش یافته است.

شرکت راه آهن چین در گزارش خود آورده که از زمان همه گیری در سال جاری میلادی باربری دریایی و هوایی مختل شده و کاهش زیادی داشته اما اعزام قطارها همچنان ادامه دارد و در نیمه اول سال جاری میلادی شمار قطارهای باربری چین ماه به ماه بیشتر شده است.

همچنین در ماه گذشته میلادی با این قطارها ۱۱۳ هزار کانتینر به شهرهای اروپا فرستاده شده است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی ۷۳ درصد افزایش نشان می دهد.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۶ هزار و ۳۵۴ سفر باربری ریلی از چین به منطقه اوراسیا انجام شده است که به گزارش شرکت راه اهن چین ۴۱ درصد از مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین از سال ۲۰۱۳ میلادی طرح راه ابریشم نوین را مطرح کرد و قرار است در جریان اجرای این برنامه دهها کشور مشارکت داشته باشند و سرمایه گذاری در حدود یک هزار میلیارد دلار انجام خواهد شد.

در ماه جولای امسال مازاد تجاری چین به ۶۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار رسید و صادرات این کشور نیز ۷.۲ درصد بیشتر شد اما واردات ۱.۴ درصد کاهش یافته است. در ماه گذشته ۲۷ هزار تن تجهیزات پزشکی از چین به کشورهای اروپایی صادر شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    ممنون از مطلب شما

    در حال حاضر چین از چه طریقی به قاره ی اروپا اتصال ریلی داره ؟